Wat is DRM vrije muziek

Mag ik die muziek ook bij onder een video plaatsen en dan uploaden naar YouTube

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

DRM-vrije muziek is muziek waarbij niet door technologische middelen je afspeelmogelijkheden worden beperkt.

Dit heeft op zich niet direct iets met auteursrechten te maken. Ook op DRM-vrije muziek kunnen auteursrechten rusten. Deze kun je dus niet zomaar onder een video plaatsen en distribueren (bv. via YouTube).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

drm was een soort beveiliging van liedjes die je legaal
downloaden . zeg maar bij i tunes zodat alleen jij er naar
kon luisteren en je het niet aan iemand anders kan
door sturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je gewoon een eigen cd mp3 gebruikt moet t geen probleem geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digital Rights Management (DRM) is ontwikkeld om het kopiëren van CD's en DVD's te bemoeilijken. Omdat DRM vaak ook afspeelproblemen geeft en omdat het maken van een kopie voor eigen gebruik altijd is toegestaan, is er nogal wat commotie ontstaan rond DRM. Met name Sony heeft nogal wat rechtzaken aan de broek gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
DRM zegt niets over de rechten. Het is niet zo dat muziek die niet beveiligd is met DRM automatisch onder een filmpje gezet kan worden voor YouTube.