Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de 'nieuwste' muziekstromen ? (en is het wat ?)

voorbeelden
jungle,acid,trip hop , two-step dancehall , ragga muffin enz.enz.
ik ben er een beetje uit en vroeg me af of er zeg maar de laatste 2 jaar er een nieuwe muziekstroming is uitgekomen ?
kleine omschrijving zou leuk wezen ... dus niet ...SMURFROCK

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

okee, het is oorspronkelijk iets ouder. maar toch wordt het sinds kort pas geluisterd door een wat groter publiek(is nog steeds redelijk underground)

de stijl heet Dubstep. het is eigenlijk drum&bass, precies dezelfde drums maar dan veel langzamer qua tempo.
hieronder een voorbeeld.

het is echt toffe muziek :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Global underground Proggressive techno. John Digweed, Dave Seaman, Deep Dish, Sasha, Sander Kleineberg e.a. Afgelopen vrijdag ben ik Panama a'dam geweest. Dave Seaman was te gast. Echt gaaf en mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een soort van hiphop-jazz-klassiek-style
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen idee hoe deze stijl heet, maar het is behoorlijk nieuw en raar. Het is een beetje gebaseerd op fuga's van oude componisten (steeds dezelfde melodie als een bijna- canon door elkaar heen), op een vrolijke manier, en vaak met bijbehorende rare clip. Plezier!

http://www.youtube.com/watch?v=FavUpD_IjVY&feature=related
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op soucari.com vindt je alle nieuwe dancehall,soca, zouk, ritmo combina. Voornamelijk muziek uit het Caribische gebied, Curacao.

Dan ben je wat betreft die genre's al op de hoogte ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding