Wie heeft advies voor 'luchtige' klassieke muziek?

Ik houd niet van die 'zware' klassieke muziek, maar de wat luchtigere vind ik wèl leuk om te horen. Heeft iemand tips voor componisten / nummers?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er bestaat een serie cd's onder de naam classic for kids of klassiek voor kids of zo. Daar vind je wat toegankelijkere muziekstukken op. Ook leuk voor volwassenen die kennis willen maken met klassieke muziek .

Vivaldi, Mozart, Saint-Saëns (van de laatste het Carnaval des Animeaux, luchtig, verhalend en humorvol).

Veel mensen die met klassiek "beginnen" vinden Antonio Vivaldi - Le quattro stagioni (de vier jaargetijden) - heel aangenaam.

Luister naar classicfm. Mooie klassieke muziek.

Een cd met openlucht concerten kopen :) Ik hou zelf erg van Tsjaikovski. Ik hou zelf niet zo van André Rieu maar het is wel luchtig en toegankelijk.

Vanessa Mae, ook makkelijk om naar te kijken.

bach met het nummer "Air" on the G-string Hier uitgevoerd door Sarah Chang!

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=qOVwokQnV4M

Misschien eens zoeken naar james last, ik hou er zelf niet zo heel veel van, maar misschien dat je het wat vind!

Deze zullen je vast bekent in de oren klinken als je ze hoort. Deze zijn luchtig. Edvard Hagerup Grieg - Peer Gynt Suite No. 1 (Op. 46) - Morgenstemning Johann Sebastian Bach - Orchestersuite Nr. 3 (BWV 1068) - Air Pyotr Ilyich Tchaikovsky - Swan Lake (Op. 20) Charles-Francois Gounod - Ave Maria Sergei Sergeyevich Prokofiev - Romeo And Juliet Suite No. 2 (Op. 64b) - The Montagues And Capulets Ludwig van Beethoven - Mondscheinsonate (Op. 27) Erik Alfred Leslie Satie - GymnopV¸die No.1 Clement Philibert L‚o Delibes - Lakm‚ - Duo Des Fleurs Handel - Sarabande Pachelbel - Kanon In D Samuel Barber - Adagio for strings

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100