Wie heeft advies voor 'luchtige' klassieke muziek?

Ik houd niet van die 'zware' klassieke muziek, maar de wat luchtigere vind ik wèl leuk om te horen. Heeft iemand tips voor componisten / nummers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Antwoorden (10)

Ik heb zelf de CD "Now this is classic". Dat is een verzamel-cd met allerlei licht klassieke muziek. Ooit uitgebracht in de jaren 90 geloof ik. Misschien dat je die cd nog ergens kan kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat een serie cd's onder de naam classic for kids of klassiek voor kids of zo. Daar vind je wat toegankelijkere muziekstukken op. Ook leuk voor volwassenen die kennis willen maken met klassieke muziek .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vivaldi, Mozart, Saint-Saëns (van de laatste het Carnaval des Animeaux, luchtig, verhalend en humorvol).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen die met klassiek "beginnen" vinden Antonio Vivaldi - Le quattro stagioni (de vier jaargetijden) - heel aangenaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister naar classicfm. Mooie klassieke muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een cd met openlucht concerten kopen :)

Ik hou zelf erg van Tsjaikovski.

Ik hou zelf niet zo van André Rieu maar het is wel luchtig en toegankelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanessa Mae, ook makkelijk om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bach met het nummer "Air" on the G-string

Hier uitgevoerd door Sarah Chang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien eens zoeken naar james last, ik hou er zelf niet zo heel veel van, maar misschien dat je het wat vind!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zullen je vast bekent in de oren klinken als je ze hoort. Deze zijn luchtig.

Edvard Hagerup Grieg - Peer Gynt Suite No. 1 (Op. 46) - Morgenstemning
Johann Sebastian Bach - Orchestersuite Nr. 3 (BWV 1068) - Air
Pyotr Ilyich Tchaikovsky - Swan Lake (Op. 20)
Charles-Francois Gounod - Ave Maria
Sergei Sergeyevich Prokofiev - Romeo And Juliet Suite No. 2 (Op. 64b) - The Montagues And Capulets
Ludwig van Beethoven - Mondscheinsonate (Op. 27)
Erik Alfred Leslie Satie - GymnopV¸die No.1
Clement Philibert L‚o Delibes - Lakm‚ - Duo Des Fleurs
Handel - Sarabande
Pachelbel - Kanon In D
Samuel Barber - Adagio for strings