Van welke muziek worden mensen rustig?

Ik zit vandaag al een tijdje naar classic fm te luisteren, maar daar wordt ik onrustig van.

Is er bepaalde muziek die mensen opzetten om rustig te worden? Alles genres welkom, mag ook 1 specifiek nummer zijn.

Toegevoegd na 43 seconden:
Alle antwoorden zijn goed, laat ik geen minnetjes zien :)

13 jaar geleden
in: Muziek
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die toevoeging is mooi :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ga je nu ook alle muziek uitproberen? :-)

Het beste antwoord

Wat ik echt heel relaxt vind is ambient muziek. Niet iedereen zal er de schoonheid van inzien, het vergt vooral veel van je verbeeldingskracht. Maar ik kan heerlijk wegdromen bij deze nummers van Geir Jenssen aka Biosphere. Sphere of no Form is werkelijk waar fantastisch. Als ik mijn ogen sluit waan ik me ergens in de Himalaya's, ver weg van de bewoonde wereld, in een sneeuwstorm. Lopend door een dik pak sneeuw zoekend naar een plek om te schuilen. Sorry, ik laat me even gaan.
Ook goed is de samenwerking van Biosphere met HIA. Vooral Canon Hill is echt prachtig. Totaal anders, eerder een zonnige lentedag in een stadspark waar alles heerlijk rustig pais en vree is (tweede link) met kinderen op de achtergrond die aan het spelen zijn en mensen die aan het relaxen zijn.
Een heel andere genre is trance muziek. Ik heb een aantal favoriete artiesten. Één daarvan is de Franse producer Ferry Tayle. Zijn intro's zijn werkelijk waar fenomenaal. Bekijk ook de remix van Avalon bij dezelfde artiest. Werkelijk pareltjes die je even meenemen naar een andere wereld.
Als je van een beetje romantische klassiekere muziek houdt dan raad ik je de vierde link aan. Een hele fijngevoelige nummer van een zeer getalenteerde Franse musicus.
De vijfde link is een even simpel als treffend stuk gitaarmuziek. Een beetje melancholisch maar wel ontzettend mooi al zeg ik het zelf.
Ik hoop dat er wat moois voor je tussen zit. Mocht je meer links willen, PM me dan gerust.

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de plus één. Ik zit nu ook weer naar heerlijke relaxte muziek te luisteren. Als je van balearic houdt is dit is de laatste link echt jouw ding. Een zwoele nazomeravond, ergens op een warme bestemming, op een wit strand, licht briesje, nazomeravond, ondergaande zon en deze muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

wat ik een heerlijk nummer vind waar ik rustig van wordt???
dat zijn toch de nummers van journey........heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat heel erg persoonlijk is. Muziek heeft met trilling en klank te maken. Het is een soort energie die iets met jou doet. Afhankelijk van hoe jij je voelt zul je op muziek reageren.

Als ik moe ben, dan werkt klassieke muziek heel rustgevend bij mij, maar als ik heel energiek ben, word ik er juist kriegel van. Als ik mij verdrietig voel, dan luister ik graag naar gitaarmuziek, dan word ik eventjes nog verdrietiger, maar daarna is het ook over.

Het is net als met mensen onderling, de een ligt je wat beter dan de ander. De een zit op dezelfde golflengte als jij, de ander ontvang je totaal niet.

Muziek is heeft alles met ontvangen te maken, als jij het niet kunt ontvangen, is het niet prettig om naar te luisteren.

Toegevoegd na 19 minuten:
Hier word ik op dit moment rustig van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enya

http://www.youtube.com/watch?v=Y1L8uRApYeQ

satie

http://www.youtube.com/watch?v=RyFhsG8Ip4E&feature=fvst

bob marley

http://www.youtube.com/watch?v=KJlxLwcNi-Q

harry sacksioni

http://www.youtube.com/watch?v=aOZ2VN5cvLY

manic street preachers (latere werk)

http://www.youtube.com/watch?v=AtW6oE0eR1A
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word altijd heel rustig van Louis Armstrong, heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf ga soms wat werkjes van regionale bandjes of artiesten luisteren. Vaak in het dialect dat spreekt nog meer aan.
Voor mij:
- Gerard van Maasakkers
- Huub van Eynthoven
- Dommelvolk
- Gèr gedoan
- Moek

Toegevoegd na 42 seconden:
Brabants hè....
13 jaar geleden
Music for your mind. Daar zitten bepaalde klanken in waarvan je heel rustig wordt. Tai Chi muziek, Chen chui, Chris Hinze. Allemaal dezelfde soort muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vangelis, en dan vooral de cd Antartica
Dennis Hyson, en dan vooral de cd Glacier Bay

Ook new age muziek met natuurgeluiden in combinatie met muziek : wolven, walvissen (vooral bultruggen, prachtig!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Music for Zen meditation - Tony Scott
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is het werk van Klaus Schultze iets voor je?
4Way street van CSN&Y is ook een rustige plaat. En Chat Baker natuurlijk. Time after time.

Toegevoegd na 2 minuten:
En in het "klasieke"genre niet te vergeten de componist
Pärt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaaaaa, Arvo Pärt...
http://www.youtube.com/watch?v=QtFPdBUl7XQ
Hypnotiserend...
kijk eens in de new age winkel, daar staan een boel cd's met rustige muziek om te mediteren, voor yoga etc . Ook de intratuin heeft een schap staan met cd's daar kun je ook stukjes van beluisteren en kijken of dat je aanspreekt , ik heb toen de kinderen kleiner waren heel veel angels of the sea opgezet, muziek met dolfijnengeluiden, daar werden ze altijd heerlijk rustig van, ik zet hem ook nog geregeld op voor mezelf als ik rustig wil worden.

Maar bij deze muziek kan het ook zijn dat die je enorm irriteert, ieder z'n smaak hé
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken luister ik het liefst naar herrie, maar als ik in een rustige bui ben luister ik graag naar reggae.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Relaxatiemuziek....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De altijd weer rustgevende muziek van Norah Jones weerklinkt ook weer op het album The Fall. Het is weer een parel. Heerlijk luisteren en bij wegdromen. Een aanrader. Mooie muziek met eenvoudige, maar zeer poëtische teksten, die op de golven van de muziek mee bewegen.

Het eerste album van Norah Jones – Come Away With Me –blijft natuurlijk ook een aanrader voor wie graag rustgevende muziek hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Post rock kan je rustig maken (bands als Caspian, This Will Destroy You,..).
Ook jazz kan helpen (Louis Armstrong, Ella Fitzgerald,..).
veel succes nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij werkt oude blues en daarvan afgeleide muziek, een belangrijk element is dat het tempo van die muziek ongeveer gelijk is aan dat van de hartslag van een mens in rust (ong. 70 b/min.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar je rustig van wordt klinkt gek maar is echt waar,klassieke muziek.dit is onderzocht en bewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cat stevens:
http://www.youtube.com/watch?v=e0TInLOJuUM&feature=related

Andrea Bocelli:
http://www.youtube.com/watch?v=Efek3ns8AI8

Toegevoegd na 27 minuten:
Vangelis:
http://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c&feature=related en http://www.youtube.com/watch?v=TYJzcUvS_NU&feature=related word ik rustig van ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Secret garden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt helemaal van m'n bui af! Soms pop (en dat kan dan weer variëren van fijne blues of meestampdisco tot The Doors en The Who en lekkere reggae), soms klassiek, soms wereldmuziek. Soms kan ik ineens helemaal 'vastzitten' aan een bepaald nummer.

Vandaag is het weer een Polegnale e Todora-dag ;p
Een magisch nummer dat ik ooit eens 's nachts hoorde en dat me een enorme zoektocht kostte voor ik wist wat het was en waar het over ging. (Het gaat over een meisje Todora, die slaapt onder een olijfboom, en gewekt wordt doordat de wind een tak laat breken die op haar valt; ze is boos op de wind want ze droomde net dat haar geliefde was gekomen met een groot boeket en aan dat boeket een gouden ring, maar ja, nu is ze wakker...)
Dat kan ik dan echt eindeloos achter elkaar aanhoren.

Maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen helemaal iebel worden van zulke muziek, zoals ik binnen 3 minuten tegen de muren opvlieg van wat ik dan maar 'piepknor-jazz' noem, van die freestyle jazz waar ik geen houvast aan heb.

Ieder mag gelukkig z'n eigen smaak hebben, en zelf vind ik het ook leuk dat er op dit gebied nog zoveel te ontdekken is, zoveel bands/componisten/stijlen/ enzovoorts die je niet kent... Lang leve Youtube wat dat betreft, daar ben ik echt een kind in de snoepwinkel, ik mag kiezen wat ik wil en ik word er niet eens misselijk van :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle muziek van Borsato
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn favoriet is Eric Satie,heerlijke piano muziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht aan muziek van James Blunt, Pink floyd.

maar ook aan nummers als:

Hotel California

Stairway to heaven

Wish you were here

Californacation

Hey Joe (door Jimi Hendrix)

Evil with you

From ritz to rumble

Behind blue eyes (door limp bizkit)

session (door Linkin Park)

Feel good Inc. (door de Gorillaz)

On melachony hill

clint eastwood

dirrty harry

enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jack Johnson. Elk nummer van hem is gewoon rustgevend. Zoek maar op, je zal er geen spijt van krijgen:)