Wat is het meest gecoverde nummer?

Toegevoegd na 6 minuten:
Covers van echte bands dus, niet iemand met een gitaarje die het op YT zet ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Antwoorden (8)

Het nummer Yesterday van het album Help! van The Beatles is het meest gecoverde nummer ooit, volgens het Guinness Book of Records.

Toegevoegd na 38 seconden:
In totaal zijn er circa 3000 verschillende covers gemaakt, waarvan de eerste uitkwam in het Verenigd Koninkrijk drie maanden na het verschijnen van het album Help!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bron is dat het nummer Summertime van George Gershwin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een song van de Beatles, maar niet Yesterday. Want dat is 132 keer gecovered, terwijl Elenor Rigby 139 keer gecovered is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Elenor = Eleanor
Amadea
13 jaar geleden
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid het Ave Maria van de heren Bach en Gounod zijn. Ze zaten niet in een band, maar waren in hun tijd wel degelijk artiesten!
Dit nummer is door honderden artiesten waaronder Luciano Pavarotti en Andrea Bocelli gecovert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar in dat kleine cafe aan de haven van pierre cartner doet ook leuk mee hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My Way is ook vaak gecovered ook diverse keren in t nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij maakt 'I'm dreaming of a white Christmas' ook een hele goede kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kerstlied STILLE NACHT, HEILIGE NACHT is het meest bekende kerstlied over de hele wereld. Ontelbare keren is het gezongen en gespeeld, sinds Joseph Mohr en Franz Xaver Gruber het lied in 1818 voor de eerste keer ten gehore brachten.
Deze website geeft informatie over het lied, de makers en de geschiedenis.
Ook wordt er ingegaan op het lied in verschillende talen, zoals die op geluidsdragers voorkomen.
Inzicht wordt gegeven in de verzameling van uitvoeringen van dit kerstlied die de maker van deze website heeft.
Er zijn momenteel 4200 uitvoeringen in de verzameling.

:)