Waarom kunnen mensen je uitlachen om de muzikale voorkeur die je hebt?

De muziek waar ik graag naar luister is heelll breed.
Ik hou van blues, rap, klassiek, house, dance, disco..

alleen iets minder van hardcore, jazz en heavy metal.

zo hou ik op zijn tijd ook wel eens van hele oude muziek zoals Comedian Harmonists..
ik had zojuist de muziek op een wat harder volume staan.. maar ik weet haast zeker dat er mensen zijn die hierom moeten lachen omdat het niet past bij mijn leeftijd or what so ever!

Waarom kunnen mensen je (onzichtbaar) uitlachen om de muzikale voorkeur die je hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Dat uitlachen als ze dat al doen,is een teken van beperkt inlevingsvermogen in een ander,een soort dommigheid.Zelf houd ik ook van zeer verschillende soorten muziek,en dacht dat ik de enige was,dat gaat van A.C.Jobim tot de Prodigy,Ravel en Debussy,tot Front 242,Indiase raga tot cajun ,Heavy metal
tot Andy Williams en Osdorp Posse, dan ben ik nog niet compleet,en heb ik de muziek die ik haat nog niet genoemd,en het heeft ook geen ene......met je leeftijd te maken,of je nou 8 of 80 bent,je hebt oren een hart en een ziel,en het luisteren naar en het houden van muziek kent geen beperkingen!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Sta er boven, het gaat erom wat jij leuk vindt en niet wat al die andere meelopers leuk vinden.

Ook mijn muzieksmaak is erg breed en ik ben er erg blij mee dat het zo is. Zo ontdek je nog eens leuke nieuwe nummers die je normaal gesproken niet tegen zou komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met jou muzikale smaak is niks mis mee! Ook ik heb een brede muzieksmaak en daar hoort ook de oude muziek van vroeger bij. Ben een verzamelaar van de muziek uit de periode 1900-1960 en daar horen ook de Comedian Harmonists bij. Domme mensen zijn dat die je uitlachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook doet , je doet het echt niet altijd goed. Er zullen altijd mensen zijn die om de smaak van een ander zullen lachen en je moet maar zo denken; zoveel mensen zoveel smaken. Mijn zoon is een puber waarvan op het moment rap en hiphop beter bij de algemene meelopers smaak zou passen. Hij heeft echter zijn eigen smaak en die staat niet echt vast. Hij luistert naar wat hij op dat moment mooi vindt. Hij kwam laatst laaiend enthousiast beneden want wat hij nu op you tube vond....Hij pakte mijn laptop en toetste het in, wat denk je? Vanessa Mae; op het podium in Berlijn spelend het Toccata van Bach op haar viool! Ik ben niet echt een liefhebber van klassieke muziek maar heb het wel mijn zoon bijgebracht in de vorm van een computerspel " tap-a-jam" waarbij je vingervlug wordt door te oefenen op vele klassieke toppers. Je moet ze dan meespelen op een bepaald tempo, anders klinkt het niet. Hij is er erg bedreven in en kent dan al vele bekende melodieën zoals; Flight of the bumblebee, Blaue donau, minutenwals, Willem Tell, Sabeldans etc. Toccata kende hij ook van dit spel en bij toeval zag hij het op You Tube. Echt, het was om kippenvel bij te krijgen, zo mooi op die viool. Weet je, muziek is van alle tijd en correspondeert met jouw gevoelens op dat moment. Ik ben gek op blues, maar ook op bijv. Astrud Gilberto of Santana, dus dat Latin. Af en toe heb ik zin in een opzwepend drumsolo of een scheurende sax, of een gitaarsolo of...noem maar op. De Comedian Harmonists zijn ook lekker; Der Cactus sticht, sticht,sticht..Als ik dat hoor blijft het in mijn hoofd zitten of Veronica, der Lenz ist da...Barbershop is zo leuk! Ik weet zeker dat mensen die die muziek niet kennen het ook leuke muziek vinden en zo niet, daar zit jij toch niet mee? Is hun gebrek moet je maar denken,
13 jaar geleden
_Als_ mensen er al om lachen is dat hun probleem toch? Jij geniet van wat jij leuk vindt en laat je niet beperken tot één genre.
Lekker blijven genieten en ontdekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen jou uitlachen om je muzieksmaak dan zegt dat meer over die mensen dan over jou. Iemand uitlachen om zijn muzieksmaak is namelijk heel erg dom. Over smaak valt namelijk niet te twisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zegt iets over het inlevingsvermogen van die persoon.
Die staat zelf niet in zijn kracht, anders zou hij of zij, een ander respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt vooral aan de mensen waar jij mee omgaat, en zeker niet aan jou..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een gebrek aan inlevingsvermogen is. Van mij mag iedereen luisteren naar wat hij mooi vindt. Ik houd zelf van classic rock, maar ik heb een zoon die viool en piano speelt en dol is op klassieke muziek. Ik zal er nooit iemand raar om aankijken, ook al zijn er beslist muzieksoorten waarvan ik niet snap hoe iemand het kan aanhoren. Zo heb ik bv een ontiegelijke hekel aan alles wat Ned.talig is, evenals aan rap. Maar wie het mooi vindt, oké.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je waarom?
Omdat niet iedereen dezelfde smaak heeft.
Als je dat weet, doet het je niks want iedere mens is uniek, gelukkig maar want wat is er cooler om terug te grijpen op je eigen "uniqueness"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die niet openstaan voor andere muziek. Zij luisteren ALLEEN naar wat zij mooi vinden en kan een ander muzikale voorkeur gauw vreemd overkomen.

Mijn man heeft ook een brede voorkeur aan muziek. Hierdoor ben ik ook meer andere muziek gaan waarderen.
Voorheen luisterde ik bijv. nooit naar klassieke muziek.
Maar vind het nu heerlijk om af en toe klassieke muziek als achtergrond muziek te draaien zolang je er maar open voor staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze lachen je uit omdat ze het niet herkennen, en in hokjes denken. Als je bij een bepaald vriendengroepje hoort, móet je deze of die soort muziek mooi vinden.

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij ben je ergens tussen de 13 en de 17 jaar. Dit is nl. typisch pubergedrag, het gaat vanzelf over. Trek het je niet aan. Binnenkort vinden mensen het gewoon weer leuk dat je van verschillende soorten muziek houdt.