Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kent iemand het liedje "horizon" van "Rakoto" (denk ik). Het was ooit een radiohit. Ik zou het graag kopen. "hoe hoe hoe hoe horizon" komt erin.

Ik vind het op het internet nergens. Rakoto is van Madgascar, en het liedje volgens een radio-omschrijving ook, maar het is veel meer zo'n poppy zomerliedje (eind jaren 80?) dan van Rakoto Frah te vinden is. Ik heb al eindeloos gezocht op het internet, in cd-winkels, online mp3-winkels, ... Ook Discogs, youtube enz. kennen het niet. Het lijkt wel van de aardbol gewist.

Toegevoegd na 1 uur:
het is van "Rakoto" (Frah?) denk ik en dat is een zanger uit Madagascar, volgens een radio-aankondiging. Meer weet ik ook niet, behalve dat het als een mannenstem klinkt Die Rakoto Frah zingt anders, en het nummer heeft meer weg van Yeke Yeke (Mori Kante) en zo dan van wereldmuziek, vandaar mijn verwarring en eindeloze zoektocht. thx people.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien bedoel je "O! Ry zandry kely" van Rakoto. Het staat op zijn cd Zandry kely (WEA 4509907 382). Hij verliet Madagascar toen hij 18 was en ging naar Europa om z'n muziek te ontwikkelen. Hij zingt voornamelijk in Malagasy, en mixt het met wat Frans, Spaans of Engels.
"O! Ry zan" klinkt ongeveer als Horizon, dus wie weet is dat 'm. Hier staat de tekst van de song: http://tononkira.serasera.org/hira/rakoto/o-ry-zandry-kely
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het liedje heet niet Horizon maar O' ry zandry Kely.
Het was een klein radiohitje dat halverwege de jaren 90 al eens door Wiet van Broekhoven werdt gedraaid, Ik lees nu dat u zoektocht van 2010 dateert, allicht hebt u het al gevonden. Groetjes, Dirk Desmet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding