wie was mister bo jangels,en waar was hij bekend van.

liedje van Sammy Davis JR

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
5.4K

Het beste antwoord

Mr. Bojangles is een prachtig nummer dat in 1968 werd geschreven door Jerry Jeff Walker, een Amerikaanse countryzanger. Mr. Bojangles is zijn meest bekende en meest gecoverde lied. Grootheden als Sammy Davis jr. en The Nitty Gritty Dirt Band hadden er grote hits mee. Ook grote namen als Whitney Houston, Frank Sinatra, Neil Diamond en Bob Dylan namen ooit een versie van dit nummer op.
Er was nogal wat onduidelijkheid wie deze Mr. Bojangles eigenlijk was. Het liedje ging in ieder geval niet over de toen bekende tapdanser Bill ‘Bojangles" Robinson of de bluesmuzikant Babe Stovall uit New Orleans.
Volgens Jerry Jeff Walker lag het veel eenvoudiger. In 1965 werd hij eens opgepakt wegens dronkenschap. Een medearrestant vertelde hem zijn levensverhaal. Aangezien dit niet een erg positief verhaal was, ging de man aan het eind een potje tapdansen om de zinnen te verzetten. De plaatselijke politie, die de arrestanten snel wilde identificeren, gaf hem daarom de volgende dag de bijnaam ‘Mr. Bojangles' naar, inderdaad, Bill ‘Bojangles' Robinson.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Walker has said he was inspired to write the song after an encounter with a street performer in a New Orleans jail and does not refer to the famous stage and movie personality Bill "Bojangles" Robinson. Walker said while in jail for public intoxication in 1965, he met a homeless white man who called himself "Mr. Bojangles" to conceal his true identity from the police. He had been arrested as part of a police sweep of indigent people that was carried out following a high-profile murder. The two men and others in the cell chatted about all manner of things, but when Mr. Bojangles told a story about his dog, the mood in the room turned heavy. Someone else in the cell asked for something to lighten the mood, and Mr. Bojangles obliged with a tap dance.
Kimath
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
c+
Bill ''Bojangles'' Robinson is de ''hoofdpersoon'' in het lied Mr. Bojangles.

Mr. Bojangles heeft echt bestaan. Hij was een crimineel die vastzat in de gevangenis in New Orleans. Hij gebruikte de naam Mr. Bojangles om zijn ware naam te verbergen voor de politie. Hij werd gearresteerd wegens moord.

Het lied is oorspronkelijk van Jerry Jeff Walker. Hij kwam Bill tegen in de gevangenis toen hij werd vastgezet wegens openbaar dronkenschap. Hij heeft deze man gebruikt als inspiratiebron voor zijn lied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn naam was Bill Robinson, een bekend tapdanser.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij speelde (jaren 20 en 30) ook in films en musicals, kon heel goed tapdansen.

Toegevoegd na 20 minuten:
in de link staat wat extra info, die zag ik later pas toen ik het antwoord al had gegeven :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedieJump to: navigation, search
Dit artikel gaat over over de entertainer. Voor andere mensen met de naam Bill Robinson , zie William Robinson.
" Bojangles " redirects hier. Voor andere toepassingen , zie Bojangles (doorverwijspagina).
Bill " Bojangles ' Robinson

in 1934
Geboren Luther Robinson
25 05 1878(1878-05-25)
Richmond, Virginia, VS
Gestorven 11.25.1949 (in de leeftijd 71)
New York City , New York, VS
Bezetting Danser, acteur
Echtgenote (s) Lena Chase (1907 - 1922)
Fannie S. Clay (1922 - 1943)
Elaine Plaines (1944 - 1949)

Bill " Bojangles " Robinson ( 25 mei 1878-25 november 1949 ) was een Amerikaans tapdanser en toneel- en film. Het publiek genoot van zijn ingetogen stijl, die het hectische wijze van geschuwd jitterbug ten gunste van de koele en reserve; zelden gebruikte hij zijn bovenlichaam , maar beperkt zich op drukke , inventieve voeten en een expressief gezicht .

Een figuur in zowel de Black & White entertainment wereld van zijn tijd is hij vooral bekend voor zijn vandaag de dag dansen met Shirley Temple in een reeks van films tijdens de jaren 1930.