Als m'n hond bij me gaat zitten, als ik piano speel, vindt ze dat dan prettig om te horen?

En betekent dat dat dieren gevoel voor muziek kunnen hebben? En hebben ze dan ook besef van melodie of toonveranderingen en vinden ze dat dan mooi? Of maakt het niet uit en is 1 toon ook gewoon mooi? (Daar is vast wel eerder onderzoek naar gedaan, toch?)
Het is alleen de hond die er dan bij komt zitten, de kat weet niet hoe snel hij er weer weg moet zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten houden alleen van de vogeltjesdans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechte muzieksmaak hebben ze dan.

Het beste antwoord

Honden appreciëren cultuur. Uit een recente studie blijkt dat honden liever klassieke muziek horen dan pop- of Rockmuziek. Dat is te danken aan hun uiterst gevoelige gehoor. Honden hebben een maximale gevoeligheid van rond 8.000 hertz, ongeveer dubbel zoveel als de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof dat dieren wel degelijk muziek kunnen appreciëren. Mijn kat komt regelmatig bij mij chillen als ik muziek aan spelen ben. 1 keer is hij zelfs weggeschrokken door een noot die ik volledig miste. Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet dat je bij honden spreekt van een roedel,dus jij aan de piano hoort bij de roedel,en de hond komt bij je zitten,niet omdat de hond muziek mooi of leuk vindt,maar om de roedel intact te houden,bij katten ligt dat anders,katten zijn er niet voor ons,maar wij zijn er voor de kat.Dus daarom gaat de kat niet bij je zitten tijdens het piano spelen,jammer maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt, maar je hebt ongelijk.
Stel, de hond ligt in d'r mand en ik zit op de bank. De hond heeft dan geen enkele intentie om bij mij te komen zitten, ookal roep ik. Maar als ik dan piano ga spelen, komt ze er wel bij zitten.
ik denk wel dat dieren gevoel voor muziek hebben, maar je weet nooit zeker. het kan ook zijn dat het beestje het fijn vind om gewoon bij je te zijn en daarom steeds bij je komt liggen