Kent U behalve 'Good Vibrations' nog bekende nummers waarin men de tannerin gebruikt?

tannerin : een vreemd instrument dat het wooh effect weergeeft in Good Vibrations' van de Beach Boys uit 1966

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

Nope, zoveel zijn er niet gebouwd.

De hele "discografie" bestaat uit wat tv shows, 3 albums en wat liedjes van de Beach Boys. Zie link.

Overigens is het geen theremin, als klinkt ie wel zo. Hier wordt een ribbon-controller gebruikt en een draaiknop. Zie foto.

Als je de docu 'Theremin: An Electronic Odyssey' ergens kan vinden. Dan zie je daarin Brian Wilson op een echte theremin proberen. En dan begrijp je gelijk waarom ie een tannerin gebruikte. De tannerin is veel strakker te besturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het muziekinstrument heet theremin. Werd in de jaren 50 en 60 veel gebruikt in films voor de 'enge' scenes. Op WikiPedia staan bij het lemma ongetwijfeld ook nummers vermeld waar het in gebruikt werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze eigenste Fay Lovsky heeft muziek gemaakt met behulp van de theremin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nummer "Lucky Man" van Emerson Lake en Palmer, daar is ie ook duidelijk aanwezig.