Welke klassieke componist vind je het best?

En waarom?

*Best is hier gebruikt teneinde een verzamelnaam voor allerlei superlatieven te vormen: mooist, origineelst, aansprekendst, emotioneelst etc..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (13)

Ik luister niet echt klassieke muziek, maar andre rieu vind ik wel goed. Hij heeft altijd een mooi decor, mooie dans acts erbij, het wordt groot aangepakt. En, zijn muziek is natuurlijk mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht ook componist. En na googlen staat dat ook op deze pagina. http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/99002bmuziek1/klassiek.htm Maarja, het ziet er na uit dat U er meer verstand van heeft, dus waarschijnlijk zou ik het fout hebben. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andre Rieu speelt stukken van andere componisten. Strauss is erg populair bij hem. Zijn redelijk bekende stukken. Misschien vind je dan juist Strauss een goeie componist.
VOor mee info over Rieu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Rieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, en hoezo een - voor een vergissing mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt ook niet uit hoor, ik was er alleen een beetje van verbaasd. En over de site: ''Denk maar aan Andre Rieu. Hij is wel vernieuwend, maar de muziek die hij speelt is van de bekende klassieke componisten. ''
Ik houd wel erg veel van Gustav Mahler, de vijfde symphonie vind ik zwaar, pathetisch, maar mooi. De kindertotenlieder brengen altijd emoties los...
Als ik kijk naar de moderne componisten, dan vind ik Philip Glass iedere keer weer mooi. Ik heb zijn composities een paar ik in dansvorm gezien / gehoord. Erg indrukwekkend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben helemaal weg van het stuk Les plaintes d'une poupée van César Franck. Ik speel dat zelf op de piano en vindt het echt enorm mooi.

Toegevoegd op 01-05-2009 23:57:32
Hm, ik lees mijn antwoord nog eens en zie een schrijffout terwijl ik daar in andere discussies altijd zo bovenop zit. Excuses voor een ieder die zich aan het verkeerd gebruik van dt ergert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bach : is één van die grote die altijd zal behoren tot het internationale muziekpatrimonium. Alleen al om al de verschillende vertolkingen. Bij de hedendaagse componisten steekt Gerhswin er boven uit met zijn "an amercan in paris"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga mee met Gershwin.
Ondanks dat ik nauwelijks klassiek luister vind ik Vivaldi wel mooi klinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou niet echt bepaald van klassieke muziek.
Maar af en toe als je wat rust nodig hebt kan geen kwaad.
Ja,Inderdaad Vivaldi is wel mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rossini, omdat die de mooiste ouvertures heeft geschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Camille Saint-Saens (Danse Macabre is echt een superstuk), Bach en Tchaikovsky.
Ik luister heel veel klassieke muziek, wat volgens mij niet zoveel mensen van mijn leeftijd doen. Ik ben ermee opgegroeid (oma zangeres in koor, opa dirigent, tante sopraan en vader pianist en muziekleraar) :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd dat nog niemand hier Chopin heeft genoemd. Zijn gebruik van klanken, het 'herontdekken' van de mogelijkheden van de piano, en zijn kunst om in een stuk van 2 minuten een heel scala aan emoties te laten horen zijn onnavolgbaar voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bach - vanwege Toccata and Fugue in D Minor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedřich Smetana, vanwege Má Vlast, eigenlijk voornamelijk vanwege Vltava, dat ook wel vertaald wordt als de Moldau.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ik kan het zeker aanraden.

Toegevoegd op 02-05-2009 00:01:25
Ik had er eigenlijk beter bij kunnen zetten dat ik het mooi vind om te luisteren omdat je echt hoort waar het over gaat, het is dan ook een symfonisch gedicht over de rivier de Moldau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frans Liszt met o.a. de Hongaarse Rhapsodies. Heerlijke, opzwepende stukken. Ook Ravel en Carl Orff vind ik heel goed. Hebben ook vaak iets opzwepends. Langszaam begin en dan snel eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gustav Mahler is mijn Favoriet maar ik kan nooit om Bach heen :-)