Wat is een goedkoop en gemakkelijk blaasinstrument?

Ik hou erg van warme blaasmuziek, zoals de klarinet of trompet. Is het mogelijk om voor weinig geld en moeite iets dergelijks in gang te zetten?

Blokfluit, neusfluit, blaaspiano en toeristische ocarina heb ik al :) Allemaal zo vals als de neten

Toegevoegd na 24 minuten:
en een kazoo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Het beste antwoord

Een instrument dat prettig klinkt kost natuurlijk altijd wat geld, maar tweedehands hoeft nu ook weer niet zo vreselijk duur te zijn zijn. Zoek wel iemand die er een beetje verstand van heeft of laat de verkoper er tenminste op spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Joh, heb je nog geen kazoo?

Tip: Bij de lokale fanfare kun je les nemen in b.v. trompet, bugel, hoorn, sax. Je kunt dan een leen-instrument krijgen en de lessen zijn ook niet zo schrikbarend duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een (goede, dus niet valse) altblokfluit heeft ook een warm geluid en hoeft niet erg duur te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor weinig geld zal misschien nog wel lukken, weinig moeite wordt moeilijker. Als je iets wilt leren moet je incalculeren dat je er (veel) tijd en moeite in moet steken.
Of je moet een reincarnatie van een heel goede trompetspeler zijn, dan zit er misschien nog wat muziekkwaliteit in je genen
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
O dat maakt het al wel een stuk makkelijke, noten lezen kan je dan al, en dat je moet oefenen weet je ook al ;)
succes
De blokfluit.
Heel misschien wel de Ierse Tin Whistle. Die zijn in Ierland te krijgen voor €3,- of een betere voor €6,- ofzo. Je kan ze ook online kopen, maar daar weet ik niks van af.

Cornet (kleinere trompet) is ook goedkoop. Tweedehands bij een muziekvereniging zijn ze meestal €50,-. Wel wat beschadigd, maar het geluid is nog normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klarinet is prachtig. Je kunt het instrument ook huren. Dan kan je zien of het wat voor je is.
Dit kan via een muziekschool of muziekwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een panfluit .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn antwoord, heel goed.
Een hobo is fantastisch mooi instrument, nieuw zijn ze duur maar huren zou een optie kunnen zijn.
(zie onderstaande link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, leuk dat je een blaasinstrument wilt gaan spelen. Het lijkt me verstandig dat je naar een grote muziekzaak gaat (bijv. Adams) in Ittervoort en je daar degelijk laat voorlichten.
Vraag of ze je mee helpen met het zoeken voor het juiste instrument. Kies dan het instrument dat het makkelijkste in de hand ligt, het mooiste geluid heeft voor jou en je raakt in je hart.

Oh ja, instrumenten zijn nieuw in elk geval niet goedkoop, tenzij je "bocht" wilt kopen. Afhankelijk wat je uiteindelijk wilt!!!!

Richard