Tuurlijk mag dat, als je er maar voor betaalt.
En dan heb ik het niet alleen over het uitbrengen van covers maar ook als je met je bandje in de plaatselijke kroeg een cover speelt, is natuurlijk onbegonnen werk voor de geldinners maar officieel moet je er gewoon voor dokken.
Maar het mag wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, zolang het niet voor commerciele doeleinden gebruikt wordt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven een bepaalde leeftijd mag dat, dan vervalt he copyright. Tot die tijd heeft de schrijver, of degene die het copyright heeft, recht op een vergoeding
rose
13 jaar geleden
Nee, je moet eerst toestemming daarvoor krijgen van de rechthebbenden. Anders overtreed je het auteursrecht. Hoe dat in Nederland is geregeld kan je hier lezen: http://www.bumastemra.nl/nl-NL/Auteursrecht/
Amadea
13 jaar geleden
In huiselijke kring mag je naar hartelust coveren, zodra je voor geld gaat spelen moet je geld afdragen aan Buma/stemra tenzij de auteursrechten verjaard zijn.