Hoe warm is het in Ahoy?

Ik ga binnenkort naar een concert van DI-RECT in Ahoy (Rotterdam). Nu ben ik nog nooit in Ahoy geweest...

Is het, tijdens zo'n concert, warm in Ahoy? Is het stadion dan overdekt, of zit je in de open lucht?

4 maanden geleden
in: Muziek
4.9K

Antwoorden (2)

Rotterdam Ahoy is geen stadion, maar een evenementencentrum.

Voor zover ik weet, is Rotterdam Ahoy volledig overdekt, en kan van geen enkele ruimte in Rotterdam Ahoy het dak open of eraf. Tijdens grote evenementen zoals bijvoorbeeld het North Sea Jazz Festival worden er wel concerten gegeven op buitenlocaties achter het gebouw. Die concerten worden bij slecht weer meestal afgelast.

In principe vindt dus alles binnen plaats, en overdekt. Ik ben regelmatig in Rotterdam Ahoy geweest, en heb nooit ervaren dat het er (te) koud is. Wel kan het op sommige plaatsen tochten.

'Jouw' concert zal plaatsvinden in de grootste zaal, de Ahoy Arena. Ik ga ervan uit dat de temperatuur daar in orde zal zijn. Ik zou me er in ieder geval niet al te veel zorgen over maken.
Plaatje bij antwoord
Antoni
4 maanden geleden
Op https://www.ahoy.nl/informatie/veelgestelde-vragen staat de volgende informatie:

Een klimaatbeheersingssysteem is in staat een groot gedeelte van de locatie op de juiste temperatuur te krijgen via een circulair proces waarbij warmte wordt teruggewonnen. Ahoy is aangesloten op stadsverwarming voor alle extra benodigde warmte die niet uit de warmte/koude opslag komt.

Waaruit die juiste temperatuur in de winter bestaat kan ik niet vinden, maar je kunt ervan uitgaan dat het er aangenaam aanvoelt. De Arbo-regels voor orkesten schrijven voor dat het voor de musici 19 graden Celsius moet zijn.
Amadea
4 maanden geleden