Welke taal word er gesproken in het liedje 'We no speak americano'?

Het wel bekende liedje en gaat heel vaak langs op de radio. De vraag is welke taal ze spreken...????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Antwoorden (2)

Leuk liedje he?
Het is een soort Italiaans dialect, hieronder het origineel met de vertaling.

Toegevoegd na 36 seconden:
Die vertaling vind je als je het liedje op Youtube opzoekt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liedje van Stippel lijkt weer sprekend op het liet dat Matt Damon zingt in de film ‘Talented Mr. Ripley’ uit 1999
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bron is het uit de film 'Toto, Peppino and the Fanatics' uit 1958. En nu weer een zomerhitje, leuk!
De taal die wordt gezongen in "We no speak americano" is Napolitaans. Dat is een Romaanse taal die verwant is aan het Italiaans. Het wordt niet alleen in en rond Napels gesproken, maar ook in een groot deel van de rest van Zuid-Italië, met name Campanië, Basilicata en noordelijk Calabrië. Er wordt wel over gediscussieerd het nou een Italiaans dialect is of een zelfstandige taal. De verschillen met het Italiaans zijn dermate groot, dat een Noord-Italiaan veel moeite zal hebben om het Napolitaans te kunnen verstaan.
Amadea