Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

suggesties voor een makkelijk duet ?

Ik moet over 2 weken een duet zingen met een meisje die niet zo goed durft te zingen en een beetje toondoof is. Ik kan zelf best goed zingen suggesties ???

Toegevoegd na 8 uur:
Het is voor een punt met zangless in de klas en ik moet verplicht met haar zingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.8K
Amadea
13 jaar geleden
Uit welk genre moet het komen: klassiek (en uit welke periode dan), pop, Nederlandstalig, jazz? En zijn jullie allebei sopraan, of zingt er een mezzo of alt? Die gegevens heb je nodig om een goed antwoord te kunnen geven!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

enkele duetten uit musicals zijn wel geschikt lijkt me
liedjes uit Mamma MIa etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze misschien: You're The One That I Want.
Grease
1978
Olivia Newton-John & John Travolta.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe het niet. Je staat voor gek. Als iemand geen wijs kan houden, wordt het ontaard vals.
Zing dan samen maar een eenstemmig lied, met af en toe een heel klein stukje tweestemmigheid, waar jij bv een paar tertsje omhoog of omlaag gaat en zij de melodie blijft doorzingen.
Je kan een songboek lenen bij de bibliotheek of kopen in een bladmuziekwinkel.
Maar het beste is een populair lied te nemen dat zij goed kent. Ik kan je er helaas niet in adviseren want ik ken geen popsongs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies in ieder geval voor een goede meezinger, bijv. "als de morgen is gekomen" van Jan Smit. Wss zingt iedereen zo hard me dat niemand opvalt dat je partner niet zo heel goed van stem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies bij voorkeur een nummer waarbij je om de beurt zingt en sommige stukjes eenstemmig samen. Wanneer je tweestemmig moet zingen met iemand die geen toon kan houden dan ga je al gauw de mist in.

Een goed voorbeeld is Summer Nights van Olivia Newton John & John Travolta (eerste link). Je kunt overwegen om de meerstemmige stukjes eenstemmig te zingen. Net als bijvoorbeeld Lopen op het water van Marco Borsato & Sita Vermeulen (tweede link).

Wat je natuurlijk ook kunt doen is samen een eenstemmig nummer zingen dat oorspronkelijk geen duet is. Jij zingt bijvoorbeeld het eerste couplet, dan samen het refrein. Zij het tweede couplet en dan weer samen het refrein. En sommige stukjes om de beurt een regel.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding