Kan je stoned worden van muziek?

Ik heb er ooit iets over gehoord maar of het ook waar is..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3K

Het beste antwoord

Ja mensen in India maken vaak dezelfde beweging en je wordt dan op een gegeven moment na een paar uur high.
Zelf het luisteren ernaar kan je stoned maken. Steeds herhalende ritmes zorgen hiervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door ritmische muziek en een ademhalingstechniek kunnen mensen in een soort hoger bewustzijn ofwel “trance” raken. In veel culturen en geloven is dat niet ongebruikelijk. Suriname kent winti, het soefisme heeft wervelende dervishen, originele Afrikaanse stammen raken door langdurig getrommel in extase. Door te dansen op een constante harde beat kan je ook in een soort trance raken, dat is het idee van houseparty’s. Ik weet niet of stoned zijn vergelijkbaar is met in trance zijn, daar heb ik geen ervaring mee. Maar misschien is dit wel wat je bedoelt?
Amadea
13 jaar geleden
Ik zou het liever "in trance" willen noemen. En ja, dat kan. Ik heb het met eigen ogen gezien bij een stel musici met wie ik (als amateurtje zijnde) de eer had muziek te mogen maken; privé, in hun eigen tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ""uit je dak gaan"" van muziek. Ik weet niet wat stoned is, nooit meegemaakt en de manier waarop je dat schijnt te kunnen worden, trekt me niet.

Je wordt opgetild, wordt helemaal blij, ziet alles weer net even anders.

Is waarschijnlijk toch iets anders dan stoned. dat lijkt me steunend in je bed liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trance muziek is muziek waarbij je uit jezelf treedt of in een vorm van hypnose komt. Meestal wordt deze zogenaamde trance veroorzaakt door herhalende ritmes of geluiden, eventueel versterkt door het dansen hierop. Trance muziek heeft een plaats binnen de religies van vele volken maar is ook een veel voorkomend onderdeel van de moderne popmuziek. Denk maar aan house muziek, waar je op een steeds herhalend ritme uren kan blijven doordansen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf denk niet echt dat het kan en dat het meer een soort trance is waar je in verzeild raakt, dit geldt voornamelijk voor muziek en natuurlijk ook voor andere dingen waar je van houd als je er ineens heel veel van hebt, door die euforie krijg je meer adrenaline en dat geeft een goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,wel in de zevende hemel