Hoe komen radio stations aan geld als ze ook voor de muziek die ze draaien moeten betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
11.5K

Het beste antwoord

reclame inkomsten voor de commerciele zenders, de publieke zenders worden deels door de overheid betaald deels door reclames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

reclame die ze afspelen op de radio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame zendtijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
commercials brengen het meeste geld in het laatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een omroep heeft leden, die betalen lidmaatschapsgeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Commerciele zenders verdienen het meeste met reclames.. Maar ook leden geven sponsering en sommige radiostations worden gesubsidieerd door de overheid/kerk/bedrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de reclame en de publieke omroepen deels door de overheid.
Echter doen veel commerciele zenders ook nog iets anders: Bel- of sms-spelletjes, waarbij je prijzen kan winnen. Die brengen vast meer op dan enkel het geld om de prijzen te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het werkt anders. De zender krijgt van diverse(alle) eens per week een vracht met alle maal nieuwe platen. Doel de artiest z'n plaat wordt bekent en veel mensen kennen die plaat dan en gaan die kopen, is de bedoeling dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voornamelijk door oprengsten van reclame,
ook wordt er soms betaald om een (nieuw/onbekend) nummer te draaien, om deze te promoten