Mijn vrouw is al jaren op zoek naar een liedje. Wie kan me helpen?

De titel is Leon, het is een singer/songwriter, heeft een dubbele achternaam en misschien komt de naam Philip(s) erin.
Hoe we ook zoeken, we kunnen het met geen mogelijkheid vinden. Iemand die weet naar wie we op zoek zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
die had in 1974 een single Leon...
AWM
13 jaar geleden
Dat is OOK goed. Dat is de oorspronkelijke uitvoering van Leon, die Daltrey later op de plaat zette. Luister maar:
http://verzend.be/en/file/26951/phillip-goodhand-tait-leon.mp3.html Opgelost!
AWM
13 jaar geleden
En welke minkukel een minnetje geeft aan het goede antwoord, moest zich schamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Complimenten Ganglink en Antwoordman. Mijn vrouw heeft de nacht van haar leven en ik moet nu gaan werken, hahahaha...... +1 PS: Moet alleen nog even denken aan wie de 10 punten verdient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ganglink, je was de eerste met de juiste artiest. Antwoordman en Ruth hebben het afgemaakt. Bedankt allemaal, maar omdat Ganglink de eerste was, vind ik dat hij de 10 punten verdiend. Bedankt allemaal.

Andere antwoorden (3)

Kun je het liedje wel zingen of neurieën? Bel dan op zondagmorgen tussen 10 en 12 naar Anne van Egmond op Radio Noord-Holland. Oplossingskans is 100%.

Toegevoegd na 25 minuten:
Bij nader inzien: Bedoelt ze niet 'Leon' van Roger Daltrey (je weet wel van The Who)?
Ik heb het liedje even hier geparkeerd, je weet maar nooit:
http://verzend.be/en/file/26948/05-roger-daltrey-leon.mp3.html

Toegevoegd na 39 minuten:
En de oorspronkelijke uitvoering staat onder het antwoord van Ganglink.
AWM
13 jaar geleden
Ik denk dat je Jay Leo Philips bedoelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit hem misschien?

Leon came along
To see me on the road
He took the time to come backstage
And make himself known
And although we'd never been real close
As friends we'd shared some times
Worked the clubs once traveled music
Together for a while

Leon you've been away too long
The world ain't still the way it used to be
Leon you've been away too long
To turn your back now on your family

Tomorrow I'll be in Amsterdam
He smiled and shook my hand
Wished me all success
And I said try to understand
But I envy you he said
And I tried to share his loss
Told him how the road was still as
Tough as it was

Leon you're been away too long
The world ain't still the way it used to be
Leon you've been away too long
To turn your back now on your family

My plane flew into Amsterdam
And lying in my room
I heard the news how Leon died
That very afternoon
I telephoned my flowers
With some words I hoped were kind
With our backstage conversation
Still burning in my mind

Leon you've been away too long
The world ain't still the way it used to be
Leon you've been away too long
To turn your back now on your family...

Songwriter: Goodhart tait

Toegevoegd na 10 minuten:
Moet zijn:
Songwriter: Goodhand-Tait
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta verstomd. ken het liedje niet, maar dat je dat kunt vinden!!!
AWM
13 jaar geleden
Ja, dat is de tekst. Klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, te gek. Dat is hem +1
Jammer dat het nummer nergens te beluisteren valt.
AWM
13 jaar geleden
Klik op de twee links die ik hier heb opgegeven en ze staan op je PC. De oude en de nieuwe versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het gezien en gehoord, kanjer.... Bedankt