Wij willen met 10 dames een drumband starten.Is een inschrijving bij de KvK nodig? En zo ja als wat dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gan nou maar eerst eens met z'n allen wat trommelen en kijken hoe het gaat. Kan best zijn dat er na 3 maanden nog maar de helft over is of juist verdubbeld is... Je kan dan altijd nog een akte opstellen, een verenigingsakte welteverstaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een onzin allemaal (in de antwoorden). Als je wil gaan drummen, ga dan drummen. Pas als je leuk geld gaat verdienen of een vereniging op gaat richten hebben zijn de antwoorden zinvol. Wie bedenkt er nou om gelijk een vereniging te starten of zich in te schrijven bij de KvK.

Antwoorden (2)

Een inschrijving bij het handelsregister van de kvk is niet nodig. Het kan wel als vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid of als vennootschap onder firma. Het kost je jaarlijks een bijdrage aan de kvk, dus ik zou het niet doen. Kijk verder op kvk.nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Sinds 2013 is er geen jaarlijkse bijdrage voor de KvK meer.
ronron1212
7 jaar geleden
Wel een eenmalig inschrijfgeld
Bij een "gewone" vereniging is dat niet verplicht.

Als je kiest voor een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid (met de statuten in een motariele akte) wel. Ik zou daar altijd voor kieze. Dit voorkomt bijv. dat je bij schulden van de vereniging ook zelf petsoonlijk kunt worden aangesproken om mee te betalen. Bovendien is het vaak een eis als je subsidie wilt aanvragen.

De notaris kan je zeker adviseren hierin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een notariele akte dus. Trema op e erbij denken.