Welk lied is in Nederland verboden te zingen of anderszins ten gehore te brengen?

Zo is het 'Horst Wessellied' in Duitsland en Oostenrijk verboden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ook volgens mij... Doe maar een zoek op Youtube. Daar gaan je wetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Ben benieuwd wat er uit komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Ben benieuwd wat er uit komt!

Het beste antwoord

Een lied van Vader Abraham werd in 1975 verboden.

1975: Wat Doen We Met Die Arabieren Hier ? wat geïnspireerd was op de Internationale Oliecrisis. De plaat moest op last van de Nederlandse regering voortijdig uit de handel worden genomen wegens haar 'discriminerende karakter'. Pierre zelf, stond toentertijd onder dag- en nacht politiebescherming i.v.m. dreigementen van allerlei extreme politieke organisaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

'Dehttp://www.omroepbrabant.nl/?news/133844922/Kerkkoor+zingt+verboden+liederen.aspx

Steppe zal bloeien' van Huub Oosterhuis,

voor de rest niet

Toegevoegd na 13 seconden:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/133844922/Kerkkoor+zingt+verboden+liederen.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk lied, waar je niet de rechten voor hebt betaald, om het te mogen uitvoeren.

Vroeger is ooit de song: `Oerend Hard`van Normaal, een verboden song geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geld voor vraagt wel.
In nederland is er geen lied wat volgens de wet verboden is.