Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke zijn de grote namen van de trance muziek?

Ik wil me graag wat verdiepen in trance. Behalve electronische interesseert me ook andere trance (zoals van natuurvolkeren of van westerse artiesten die geen gebruik maakten van electronica).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
NL: Ferry Corsten, Armin van Buuren, Tiësto... als je het over de 'grote namen' hebt. Er zijn er nog wel meer. Voor inspratie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trance_(muziek)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor als je eens wilt luisteren naar wat meer primitieve "trance" kan ik dit album aanraden. Stefano Scala - Impermanence. Ook te luisteren via Spotify

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien moet je eens luisteren naar a State of Trance, dat is een wekelijkse radioshow can Armin van Buuren. Deze kun je bijvoorbeeld luisteren op radio 538 (elke vrijdagavond) en via Spotify. Binnen Trance zijn er ook weer verschillende stromingen, zoals psy trance en uplifting trance maar ook trance die meer neigt naar EDM. De radioshow ASOT is vaak en mix van deze stijlen met vaak de grootste spelers.

Markus Schulz, Above and Beyond, Ummet Ozcan, Cosmic Gate, Paul van Dyk, Aly & Fila, Solarstone, Daniel Kandi, Omnia, Simon Patterson, The Thrillseekers, Stoneface & Terminal, Shogun, Bjorn Akkerson, Ben Gold, Orjan Nilsen, Alexander Popov etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om nog even verder in te gaan op je andere vragen, die nog niet beantwoord zijn: 'Trance' valt per definitie elektronische dansmuziek, dus compleet akoestische trance zul je niet vinden onder die noemer. Natuurlijk bestaat er akoestische muziek die je in een bepaalde 'state of mind' kunnen brengen, zoals trance dat kan. Daar ben ik echter niet zo erg in thuis.

Wat betreft elektronische muziek van 'natuurvolken', moet ik denken aan Mr Raoul K, een Afrikaan die tegenwoordig in Duitsland woont en daar in zijn eigen studio veel muziek maakt met invloeden vanuit zijn geboortegrond. Niet direct trance, maar het komt wel het dichtst in de buurt van wat je beschrijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding