Wat is een goede beginners gitaar?

Klassiek, Westers, Elecktrisch.
Ik heb begrip voor: Klassieke muziek en pop

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja. Ik zou gelijk nemen waar je mee wil eindigen. Uiteindelijk maakt het weinig uit. Elektrisch en westerN zijn vrijwel hetzelfde qua snaarafstand.. Klassiek is iets breder, dus wellicht met groter vingers wat makkelijker om mee te beginnen. Western met elektrisch element kan je ook nog versterken. Western en elektrisch snijden bij de onderste snaren in je vingers. Elektrisch moet je altijd versterken, dus dat kan je als nadeel zien..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je gitaar spelen echt leuk vindt heb je meestal binnen een paar jaar van alles. Althans als je niet alleen klassiek speelt bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt eraan hoeveel je uit wilt/kan geven en wat je leuk vindt.
Als je nog niet zeker weet of je echt voor langere tijd deze hobby wilt gaan doen, is het verstandig niet gelijk een hele dure gitaar te kopen.
Een klassieke gitaar heb je al voor 40 euro. Voor een redelijke western gitaar zit je al over de 100 euro en een elektrische gitaar met versterker over de 150 euro.

Antwoorden (1)

Klassiek! Op een klassieke gitaar kan je het beste de basis leren. Als je de basis en de akkoorden een beetje onder de knie hebt, kan je overstappen naar welke gitaar dan ook.