Zal Roger Hodgson aanwezig zijn bij het concert van Supertramp in Londen?

Mijn vader dacht dit te hebben vernomen. 7 december in de O2 Arena

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Voor zover ik na kan gaan heeft Hodgson niets meer met Supertramp gedaan na zijn vertrek in 1983.
Hij is door zijn voormalige bandleden niet eens uitgenodigd voor de reünietour in 2010. Het lijkt me dus stug dat hij aanwezig zal zijn bij het concert in Londen.
Hodgson zegt hierover op zijn website (vrij vertaald):

"Velen van jullie hebben mij verteld dat Supertramp tijdens hun tours mijn stem en teksten hebben gebruikt om de ticketverkoop een boost te geven en hoe het publiek dacht dat ik bij het concert aanwezig zou zijn en zich misleid en teleurgesteld voelden.
Dus ik kan het niet over mijn hart krijgen hier niets over te zeggen. Ik moet van me laten horen wegens artistieke en marketingtechnische integriteit."

Verder geeft hij aan dat hij op zich niet onwelwillend tegenover een reünie staat, maar dat dit van Rick Davies afhangt en tot nog toe erg blij is met zijn solo-avontuur.

Een dergelijke comeback zou ook uitgebreid aan bod komen in de media. Het zou namelijk een unicum zijn.
Op de website van Roger Hodgson staat een lijst met concerten, maar alleen solo, dus niets met Supertramp.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, ik zag ook dat hij een tour deed in Canada tijdens die dagen, lijkt me daarom ook onwaarschijnlijk dat hij voor die ene keer op en neer vliegt. Bedankt voor je uitgebreide antwoord, een echte fan begrijp ik ;)