Wat is het verhaal achter het lied Iron Sky?

Hier staat de letterlijke vertaling door Giel (DJ bij 3fm) , maar ik snap er nog niet heel veel van. Kan iemand me meer over dit lied vertellen. Hier staat de letterlijke vertaling van Giel: http://giel.vara.nl/home/opening-item/artikel/33330-tekst-iron-sky-speciaal-vertaald/. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Paolo zingt over hoe onze maatschappij in elkaar, over onze samenleving en hoe die in zijn ogen ‘koud’ is. We ‘leven voor de stad’ en eigenlijk kan je dat niet mooier omschrijven. Heb je je weleens eenzaam gevoeld in de drukte van de stad met zijn kantoorbanen van 9 tot 5 en krioelende mensenmassa? Als je erover nadenkt, hoe velen van ons leven op de automatische piloot en zo langs elkaar heen? Hoe vaak stop jij met wat je als ‘normaal’ beschouwt om je te bedenken waarom je het doet? We hebben met elkaar normen afgesproken over hoe dingen ‘horen’ en we hebben instanties die ons in het ‘gareel’ moeten houden. We worden afgeleid en verleid door reclames die ons meer beloven, beter, het nieuwste, maar ondertussen verliezen we onze menselijkheid. We vergeten elkaar in de ogen te kijken als we in de trein zitten, omdat het beeldscherm te veel lonkt. En zo zijn we gevangen, als vogels onder een ‘ijzeren lucht’.