Hoe lang duurt het voordat een album af is?

Hoi,
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt totdat een album van een zanger(es)/band af is? Ik weet dat het altijd kan verschillen, maar mijn vraag is ongeveer. Duurt het ongeveer een half jaar, een jaar, meerdere jaren?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2K
Amadea
9 jaar geleden
Er zijn artiesten die het in één dag voor elkaar hebben (ervan uitgaand dat de op te nemen liedjes al gereed zijn), en er zijn er die daar een jaar voor nodig hebben. De vraag is derhalve niet te beantwoorden.

Het beste antwoord

Het album 'Mythical and Magical' van Pagan Altar is 22 jaar in productie geweest.

Jack White's album 'Lazaretto' werd vorig jaar in een recordtijd van drie uur, 55 minuten en 21 seconden geproduceerd.

Overige albums zullen daar ergens tussen zitten.