Waar vind ik composities speciaal voor cello en kerkorgel?

Een vriend van mij, die organist is, wil dit heel graag voor een speciale gelegenheid. Al zijn er misschien zijn er nooit stukken gecomponeerd voor cello- kerkorgel. Maar dan kent iemand misschien een compositie cello- piano die ook mooi zou zijn met orgel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat dus om de cellist die de melodie speelt en de organist die begeleidt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je hoeft er niet ver voor te zoeken, want er staat een lijst op de Engelse wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_compositions_for_cello_and_organ
De symfonische variaties voor cello en orgel, van Leon Boëllmann, lijken mij bijvoorbeeld heel mooi. Maar ik weet natuurlijk niet welk niveau jullie aankunnen.
Amadea