Met welke mondharmonica kan ik blues spelen?

Ik heb een hohner mondharmonica gekregen (die van m'n opa is geweest). Maar nu vraag ik mij af of ik hier blues muziek op kan spelen? Heb is een wat grotere die aan de ene kant in c is gestemd, als je hem omdraait in g is gestemd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal van de stemming van de harp (en het nummer wat je wil spelen) afhangen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluesharp

Antwoorden (2)

Daar kan je wel goed blues mee spelen. Het beste is als je een mondharmonica in de key of A hebt, dat is namelijk precies de goede toonhoogte voor blues. De key of C is de meest standaard versie en daar is het ook goed mogelijk op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Bluesharp of Richter-tuned harmonica is een diatonische mondharmonica die in standaarduitvoering 10 gaatjes heeft en vooral in de blues gebruikt wordt.