Is er mogelijkheid om te zitten/rustig aan te doen tijdens een dansfeest?

Deze video is een opname van A State Of Trance 650, opgenomen ergens in februari. Dit event duurt 11 uur, wat natuurlijk erg lang is om steeds te blijven staan, helemaal als mensen soms ook nog echt "uit hun dak gaan". Is er mogelijkheid om te zitten of rustig aan te doen? Hoe houden mensen dit vol?

Graag geen antwoorden als "drugs" of "teveel alcohol", tenzij je met redelijk bewijs komt dat dat echt door bijna iedereen misbruikt wordt, en niet door het kleine gedeelte waar deze vraag niet over gaat.

Vraag is dus: Hoe houden de mensen die niet overmatig gebruiken dit vol? Is dat gewoon mogelijk? Of nogal ongezond?

https://www.youtube.com/watch?v=XpHOmw2mlRg

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kom er net achter dat de vraag in de beschrijving afwijkt van de vraag van de titel. Beide slaan wel op hetzelfde gelukkig, vraag is: Is er mogelijkheid om rustig aan te doen, en zo nee, kunnen mensen dit gewoon volhouden?

Toegevoegd na 24 minuten:
Zijn er ook plekken waar je rustig aan kan doen, waar de muziek wat minder hard doorkomt, waar je kunt zitten? Of is dit in de praktijk niet aan de orde? Ik hoor graag een kleine beschrijving hoe dit in de praktijk werkt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Muurbloempjes moeten er ook zijn. Niemand kan en mag jou verplichten om pepmiddelen te nemen om de hele tijd in actie te kunnen blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat klopt, mijn vraag is daarom onder andere of er plekken zijn waar je rustig aan kan doen, waar de muziek wat minder hard doorkomt, waar je kunt zitten, kortom, hoe gaat dat in de praktijk? Ik zal de vraag even aanvullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, maar pepmiddelen - vooral xtc - is echt de enige manier waarop mensen dat gehos werkelijk urenlang volhouden. (Op alcohol ga je dat niet volhouden) En dat is inderdaad niet iedereen. Dus er zal gerust gelegenheid tot zitten / uitrusten zijn. Het ligt wel een beetje aan de scene (soort muziek) hoe hoog het percentage gebruikers is, maar dat kan extreem zijn. Een representatief gemiddelde voor dancefeesten algemeen dat ik kan vinden is 18 % XTC en 2,5 % GHB, andere drugs vind ik geen cijfers voor. Gelegenheid genoeg om niet al te gek te doen dus ; doet meer dan driekwart van de bezoekers niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze jongens spreken dan weer van 80 % , maar dat kan enigszins gekleurd zijn. Het is echter wel de indruk die je ook krijgt van de video.
http://forum.fok.nl/topic/1883907/1/999
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb een paar recensies van eerdere jaren doorgenomen ; daar wordt toch wel geklaagd - naast het ontbreken van voldoende toiletten bijvoorbeeld -over " geen" zitgelegenheid. Niet te weinig, maar gewoon geen. Maar dat is wel weer wat jaren terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bron van FOK lijkt me niet het meest betrouwbaar ;-). Interessante cijfers die je hebt opgezocht. Mijn vraag is, gelden deze percentages voor grote events als A State Of Trance, UMF, Amsterdam Dance Event, of meer voor de disco om de hoek? Ik kan me zo voorstellen dat een groot (en duur) event met de groten meer voor de muziek bezocht wordt, en de disco om de hoek meer om het feestje en het losgaan/dronken worden. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat zegt mijn gevoel alleen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, daarom zei ik ook al : dat kan enigszins gekleurd zijn, en de beelden zorgen ook mede voor die indruk. De andere cijfers komen uit een of ander verslag van de Amsterdamse gemeenteraad, over een initiatiefvoorstel voor het hardrugsbeleid bij grote dansevenementen. file:///C:/Users/Marleen/Downloads/13.01.08%20Initiatiefvoorstel%20VVD%20-%20Dansfeest%20of%20drugsfeest.pdf (Enkele conclusies daaruit zijn overigens dat de problemen op dergelijke feesten vooral worden veroorzaakt door GHB en alcohol, en niet door XTC, speed en cocaine. Maar het ging me om de gemiddelde cijfers, al zijn ze een paar jaar oud).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor je inbreng David! Ik denk dat ik genoeg weet om de vraag te sluiten. Ik heb nu een beeld hoe het in de praktijk werkt op deze feesten wat betreft uitrusten.

Het beste antwoord

Ja, er zijn bankjes in de mainstage, maar stil is het daar niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord en je bronvermelding!