Waarom worden kaartjes van festivals duurder?

Zo ga ik elk jaar in augustus naar een driedaags festival in Biddinghuizen. In 2005 was een kaartje voor het festival zo'n 115 euro terwijl het dit jaar 155 euro is.
Niet alleen de kaartjes worden duurder maar ook de consumptiemuntjes. De muntjes worden duurder maar het aanbod van eten en drinken verandert niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Veel festivals zijn tegenwoordig ook 'groener' dan vroeger, en dat kost ook extra geld. Verder zullen de artiesten wel meer geld vragen voor hun optredens omdat de verkoop van cd'tjes om de een of andere reden niet zo heel veel geldd meer oplevert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Recessie? Alles wordt duurder dus ook hun inkoop, dat werkt door naar de consument. Als ze eerst een euro betaalden voor een flesje cola en nu 1,15 dan gaat de prijs van het muntje (dus voor jou als consument) ook omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij mijn voorganger. Maar tegenwoordig zijn de eisen op beveiligingsgebied ook veel zwaarder. Dus zullen die kosten ook de pan uit reizen en derhalve worden doorberekend aan de klant. Jij dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat soort kosten vallen voor mij allemaal onder hun 'inkoop', de drank was slechts een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat begrijp ik, ik gaf alleen een toelichting waarom o.a. de beveiliging duurder was geworden.
Dat heet inflatie. Een pak melk kost nu ook meer als tien jaar geleden.