Het is een goede combinatie: een eigenzinnige producer en een interessante zangeres. De maffe muziek van Crystal Castles uit Canada komt uit de koker van de geluidstovenaar Ethan Kath en de serene zangeres Alice Glass. Sommige mensen noemen dit soort muziek Intelligent Dance Music, bij gebrek aan een betere term. Crystal Castles maakt in ieder geval elektronische muziek waar je niet per se op wilt dansen, maar vol verwondering naar moet luisteren.

De muziekstijlen waaronder het in de centrale discotheek staat ingedeeld zijn electro/synthipop en idm/electronica. Op allmusic.com is gekozen voor alternative/indie rock en indie electronic.
Amadea