kan je je western gitaar elektrisch maken?

ik heb een western gitaar, maar wil een bandje beginnen. end an is het handig als er een versterker in kan dus kan je bijvoorbeeld een eigen speaker erin doen?? het lijkt dat het wel kan.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst vraag je of een akoestische gitaar elektrisch gemaakt kan worden. Daarna of er een versterker in kan, daarna een speaker. Misschien is het handig als je zelf weet wat je wil. Een elektrische gitaar van een akoestische maken is wel te doen. Bandjes met gitaristen met een gitaar met ingebouwde versterker en speaker ken ik niet. Jij wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=NVp-bvo6KrI Hartstikke leuk maar niet echt geschikt voor een bandje. Een echte versterker en speaker knallen natuurlijk veel harder.

Antwoorden (3)

Onderaan de gitaar wordt een gaatje geboord, langs daar ga je dan kunnen "inpluggen". Binnen in de klankkast wordt dan een versterker aangebracht. Nu ben je klaar om "versterkt" te kunnen spelen. O.a. "The man who sold the world" van Nirvana werd op zo'n gitaar gespeeld...
10 jaar geleden
Je kunt het geluid versterken door middel van een akoestisch element aan te brengen. Ik zou je graag een merk (dat ik zelf gebruik) willen aanraden, maar dat mag niet op de site, stuur me een privébericht als je geïnteresseerd bent. Je kunt op dit geluid ook wat effecten loslaten, maar als je echt een elektrisch geluid wilt hebben, moet je toch echt een elektrische gitaar kopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan microfoontjes die je met een zuignap aan je klankkast vast kan "zuigen" en als je die dan aansluit aan een versterker heb je je akoestische gitaar versterkt ik weet alleen helaas niet hoe zo iets heet of waar je het kunt kopen