Waarom zijn op zondag op radio 5 de gehele dag religieuze programma's?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kiezen ze de zondag omdat het vanuit het christelijke geloof een rustdag is en dag waarop mensen bijv. Naar de kerk aan. Heeft veel met Nederlandse traditie te makrn denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat Radio 5 doordeweeks Radio 5 Nostalgia heet en dan wordt er alleen lichte muziek gedraaid. Verder zijn bijna alle omroepverenigingen daar religieus gelieerd dus dat er dan op zondag alleen maar reli-progs worden uitgezonden is dan niet zo vreemd:

http://avondweekend.radio5.nl/page/programmaoverzicht_avondweekend/lijst.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_5#Radio_5_Avond.2FWeekend
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn omroepen die graag kerkdiensten willen uitzenden. Ze denken daar hun achterban een plezier mee te doen. Maar kerkdiensten staan niet bekend om enorme aantallen luisteraars die aan het toestel gekluisterd zitten. De voorzitter van de publieke omroep wil graag veel luisteraars, want dan kan hij aan de regering laten zien dat hij niet ontslagen moet worden. Dus hebben ze besloten dat die kerkdiensten op Radio 5 uitgezonden moet worden. Die zender heeft zo weinig luisteraars dat je er niet veel weg kunt jagen. Ze zenden uit op de middengolf. Dat is een manier van uitzenden van voor de tweede wereldoorlog. Het piept en het kraakt en je verstaat nauwelijks wat ze zeggen. Maar met de gezangen kun je thuis heerlijk meezingen, en dat is waar het om gaat.
escape