Waarom verdwijnen er nummers op Spotify?

In de lijst met favorieten op Spotify, komt het voor dat sommige nummers ineens niet meer beschikbaar zijn, terwijl ik het voorheen wel altijd kon beluisteren. De rest kan ik op de favorietenlijst dan wel afspelen. Spotify geeft dan aan dat als het bestand op de computer staat, ik het kan importeren. Hoe doe ik dat en waarom verdwijnen dan ineens nummers van de lijst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
14.1K

Antwoorden (1)

Spotify mag niet 'zomaar' muziek toevoegen aan Spotify, zij hebben hierover afspraken gemaakt met de betreffende platenlabels en/of artiesten.
Het kan gebeuren dat Spotify geen toestemming meer krijgt van een platenlabel of de artiest, bijvoorbeeld door een conflict of misschien wil een label meer geld krijgen hiervoor. Dan verdwijnen er dus nummers uit de database en kun jij ze niet meer luisteren.

Als jij die liedjes op je eigen computer hebt staan, kun je ze wel weer luisteren via Spotify. De ontbrekende nummers dien je zelf te downloaden en vervolgens verschijnen ze automatisch in het programma.

(MP3 wordt sowieso erkent door Spotify, andere bestandsindelingen weet ik niet.)