ik kon helaas alleen een engels antwoord vinden:
Literal translation of this song it just that. The song is about Sadomasochism and how you can plug into materialistic hedonism or something more ethereal, like fantasy role-play.
The whole idea of the song is that to truly live, it is about being close to someone else as opposed to sharing the trappings of conspicuous consumption with someone else.
The ability to be a Queen to someone is more sublime than sharing a champagne on your yacht in the Monaco Harbor.
"Life is Great Without a Care" sums up the whole thematic crescendo of the meaning. A connection of intimacy, however defined, is much more enriching than comparing and contrasting what things one has over another.
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Toegevoegd na 31 minuten:
een korte vertaling:
Het hele idee van het liedje is dat om echt te leven gaat, het is gaat over het feit dat dicht bij iemand anders te zijn, in tegenstelling tot het delen van de pracht en praal van opvallende dingen met iemand anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het liedje gaat over minachting tegenover de uitbundige levensstijl van veel grote muzieksterren, en dat veel nummers over oppervlakkige dingen gaan.
(materialisme)