Wie kent een goeie opname van de gehele pianowerken van Debussy?

Ik kon er maar een vinden van een groot label nl. die van walter gieseking. alleen is die al vrij oud en hoor je dus veel ruis.

Toegevoegd na 28 minuten:
ter verduidelijking: een cd opname die te koop is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er op youtube niks te vinden?

Het beste antwoord

Een alternatief is de box met het complete werk voor piano door Debussy specialist Aldo Ciccolini. Te koop bij Amazon in Frankrijk, onder andere:

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik heb gegoogled op "Debussy : L'Oeuvre pour piano" en kwam toen ook fevrier tegen. kan je iets zeggen over verschil in opnamen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Ciccolini opnames dateren uit de jaren negentig. Een beroemde uitspraak van hem is "musiceren is een daad van liefde." Hij heeft echt iets met dit repertoire: "In Parijs liet hij zijn spel vervolmaken door drie van de grootste Franse pianisten uit die tijd: Alfred Cortot, Yves Nat en Marguerite Long. Frankrijk werd zijn nieuwe vaderland en hij raakte verknocht aan de Franse muziek. Vooral door zijn talrijke platen, met onder meer de complete werken van Debussy, Satie, Rossini en Chabrier, maar ook alle 32 Beethovensonates, kreeg hij wereldfaam." Trouw, 03/11/2007 Van Fevrier heb ik nog nooit gehoord - zijn Debussy opnamen dateren uit 1963, die van Ciccolini uit de jaren negentig - het geluid daar zal dus misschien ietsjes beter zijn. Succes met kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok met dat tijdsverschil is de knoop wel doorgehakt, beste antwoord bij deze, +10

Andere antwoorden (1)

Op youtube staan een hoop goede opnames al hoor je daar vooral zijn meest bekende werk: Clair de lune.

Toch is 't het proberen waard!