Ik zoek een liedje uit de jaren 40. Het klink als Wanderslo of zo!!

Mijn vader zong heel vroeger af en toe dit liedje. Toevallig hoorde ik het vanmorgen op radio Oost. Wie kan mij zeggen wat voor lied of dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Kan je iets meer informatie geven? In welke taal (of dialect?) gezongen, waar ging het over, welk genre (volksliedje, smartlap, wandelliedje of iets anders)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klink als een Duits liedje.
Toen ik het vanmorgen op de radio hoorde was het bijna afgelopen . Ik geloof dat er een zin in voorkomt van
,, meine moeder lehbt nich meer ,,
Sorry ik kan geen Duits schrijven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, het is een smartlap .
En als het liedje begint wordt
er 2x achter elkaar
Wandersloe-oe-oe ,
fremar
10 jaar geleden
Weet niet hoe het in Nederland is,maar hier in België kan je bij de meeste zenders deze gegevens van de zender zelf verkrijgen,zo mogelijk het uur vermelden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als je nog weet hoe laat je het ongeveer gehoord hebt, kan je eventueel terug luisteren. Op dit moment is het 18 uur geleden dat je de vraag stelde dus ik ga er vanuit dat je het op zaterdag ochtend hoorde. Hier kun je de shows terug luisteren:
31-08-2013 Van 7:00 tot 8:30
http://www.rtvoost.nl/radio/uitzending.aspx?uid=301048 (deze is opgedeeld in 2 stukken, 7:00 en 8:00) Tussen 8:30 en 10:00 was een praat programma, dus toen zal het niet geweest zijn. Vanaf 10:00
http://www.rtvoost.nl/radio/uitzending.aspx?uid=301050 (deze is opgedeeld in 3 stukken 10:00, 11:00, 12:00) Ik begrijp dat dit antwoord niet volledig is, maar als je het muziekstuk terug hoort, en je kan aangeven hoe laat het ongeveer was, kunnen wij er meer mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heer Voldermot. Vriendelijk bedankt voort u reactie. Via Amadea weet ik dat het lied Waldeslust heet. Maar op RTV Oost hoorde ik een hele oude versie. Het was op een radio programma tussen 10.00uur en 12.uur. Ik heb de App van RTV Oost maar kon van af 17.00uur uitzendig gemist vinden. Mvg Lobke

Het beste antwoord

Het heet Waldeslust!

1. Waldeslust! Waldeslust! O wie einsam schlägt die Brust!
Ihr lieben Vögelein, stimmt eure Lieder ein und singt
aus voller Brust die Waldeslust!

2. Waldeslust! Waldeslust! O wie einsam schlägt die Brust!
Mein Vater kennt micht nicht, die Mutter liebt mich nicht,
Und sterben mag ich nicht, bin noch so jung!

3. Waldeslust! Waldeslust! O wie einsam schlägt die Brust!
In einer Sommernacht ist mir die Lieb erwacht,
Meine Schat ist weit von hier, was liegt daran!

4. Waldeslust! Waldeslust! O wie einsam schlägt die Brust!
Kommt einst der Tod herbei, ist mir das einerlei,
Legt mich zur kühlen Ruh und sing dazu!

Waldeslust! Waldeslust! O wie einsam schlägt die Brust!
Wenn ich gestorben bin, tragt mich zum Friedhof hin,
Legt mich ins kühle Grab, dann hab ich Ruh.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea. O wat ben ik blij dat je het gevonden hebt. En ook nog alle coupletten . Ik snap nu waarom mijn vader dat vroeger zong.Ik ben nu 70 jaar maar toen was ik nog maar 5 of 6 jaar. Ik klonk ook altijd zo droevig .Nogmaals hartelijk bedankt voor de moeite. Mvg. Lobke.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord van Amadea was het beste. Geweldig en bedankt.

Andere antwoorden (1)

Waterloo van Abba? Al is dat niet uit de jaren 40 hoor, maar muziek uit de jaren 40 draaien ze echt niet op die zender.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maxis 735 . Zo te horen luister jij zaterdag s'morgens niet naar radio Oost.