Waar gaat het lied chan chan over?

Van de buena vista social club

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
9.1K

Antwoorden (3)

Het lijkt een liefdeslied te zijn, en is behoorlijk poëtische, dus kun je er meerdere dingen ''uithalen''.
In de bron een link met de vertaling.

Toegevoegd na 48 seconden:
''en het is een behoorlijk poëtische tekst''
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat over de liefde tussen Juanica en Chan Chan.

De regels die het meest gezongen worden"
" Van Alto Cedro, ga ik naar Marcan
Ik kom in CUeto, en dan ga ik door naar Mayar."

en dan:

De liefde die ik voor jou heb
kan ik niet ontkennen
ik kwijl er helemaal van
ik kan het niet ontkennen.

Zie filmpje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lied gaat over het stelletje Chan Chan en Juanica dat een huis aan het bouwen is,
Ze gaan samen op- en neer naar het strand om zand te halen, Juanica zeeft het zand en beweegt daarbij op dusdanige manier dat Can can wellustig wordt.

Het origineel is een oud boeren verhaal dat de schrijver ooit gehoord heeft.

Toegevoegd na 2 uur:
Overigens wordt de zon in Latijns Amerika ook aangeduid met Chan chan en staat Juanica synoniem voor een prachtige jongedame, twee zaken die elke man het hoofd op hol doen brengen, iets wat met dit lied duidelijk gemaakt wordt.