Wie kent dit lied?

Het gaat over iemand die naar het voetbal gaat.
Is al oud maar door een Ned zanger gezongen.
De begin regels zijn.
Jan de stakker heeft me zondag meegenomen,naar een wedstrijd in het voetbalstadion.

Toegevoegd na 8 uur:
Jan de stakker,Of jan de bakker heeft me zondag meegenomen,
naar een wedstrijd in het voetbalstadion.
nou had ik al iets gehoord van theo komen,
maar het knokken dat begon al op stadion.

Ik heb het lied gehoord in de jaren 70.

Toegevoegd na 8 uur:
Stadion moet station zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2K

Het beste antwoord

Ik ken het liedje, en heb gegoogeld op de zin die er in voorkwam: 'er vallen toch geen dooien'?. Toen kwam ik vanzelf uit bij De Voetbalmatch’ van de beroemde cabaretier Louis Davids van rond 1935 met de karakteristieke regels

Jan riep: 'Corner, dat is een doodschop om een hoekie,'
En toen kwam er een invalide van het front.
Ik zeg: 'Tjesses Jan, er vallen toch geen dooien? ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, jij was eerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken het lied in ander tekst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga de vraag maar sluiten ,maar een echt bevredegend antwoord heb ik niet.
Maar misschien kom er ooit nog eens achter.

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je dit bedoelt:

Jan de Bakker had me zondag uitgenooigd
Voor een wedstrijd tussen Ajax en Blauw-Wit

Het is: de Voetbalmatch van Louis Davids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheelt maar een minuut :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het lied ooit gehoord in andere versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat begrijp ik. Populaire liedjes krijgen als ze lang meegaan vaker alternatieve teksten.
Volgens mij is die in mijn link dezelfde als de originele plaatopname.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=fVApuoTNG6g
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt ,maar hoe kom ik aan die andere tekst?
Als hij ooit op plaat is uitgebracht,ik heb hem jaren 70 gehoord in langs de lijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het internet kan ik hem niet vinden, je moet niet vergeten dat die tekst niet zo bekend is geraakt en de kans dat hij na dertig jaar dan door iemand op het net gezet wordt is te verwaarlozen.
De enige plek waar ze die opname nog zouden kunnen hebben lijkt me het Media Museum in Hilversum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke bedankt voor het helpen zoeken.
De zanger weet ik wel,dat was Louis davids.Voor een wedstrijd tussen ajax en blauw wit.Groeten jan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het metrum van het lied doet me aan Louis Davids denken.
Ga die regels een googelen, misschien komt het zo naar boven.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, te snel geantwoord, al drie maar eerder gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch ook een+1
Het is een liedje van en door de zanger Louis Davids en het is uit de dertiger jaren.
Jan de Bakker heeft me zondag meegenomen naar een wedstrijd tussenAjax en Blauwwit en het gaat eigenlijk over het toen ook al bekende fenomeen voetbalgeweld.
Ik zal nog even kijken of ik de volledige tekst te pakken kan krijgen of waar het als geluidsfietje te vinden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan blazer voetbal lied
https://m.youtube.com/watch?v=nXcfI7ovJB8
een jaar geleden