Hoe noem je een App waarmee je nieuwe muziek kunt ontdekken?

Waarin je een artiest/band waar je van houdt invult en die dan voor je zoekt naar andere muziek van jouw smaak en dan een liedje of een fragment daarvan afspeelt. Ik heb hiernaar gezocht op google maar omdat ik niet weet hoe je dit noemt vond ik niks.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Ik gebruik altijd de app Discovr Music. Deze doet precies wat jij vraagt: Jij vult een Artiest/band in, en Discovr Music geeft je er 6 andere artiesten voor terug. Vervolgens kun je weer op één van deze artiesten klikken, waarna er weer een aantal nieuwe te voorschijn komen, zo krijg je als het ware een heel spinnenweb van artiesten en bands die jij wellicht leuk vind!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik adviseer je Spotify. Die kan zoeken op verschillende dingen, zoals titel en zanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij bedoel je de app Shazam. http://www.shazam.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan met de app van Last.fm http://www.last.fm/hardware/apple
Ze hebben sowieso een pc programma, die bekijkt waar je naar luistert en geeft suggesties voor nieuwe artiesten. Dit kun je bekijken via je profiel op de website.
Ik heb de app zelf niet geprobeerd, maar zal hetzelfde werken.

Welke ook leuk is, is 8tracks. Niet echt suggesties van vergelijkbare artiesten, maar hiermee kun je luisteren naar playlists die mensen hebben aangemaakt.
Je kunt een artiest of thema aangeven waar je naar wilt luisteren, en dan kies je en muzieklijst uit. Beetje een verrassing wat er dan voorbij komt, maar erg leuk.
http://8tracks.com/
10 jaar geleden
Deezer of Spotify, Zelf gebruik ik Deezer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende apps voor muziek, het nadeel aan spotify is dat je er na een tijdje voor moet betalen, wel kan dit op de computer de hele tijd gratis, alleen krijg je daar soms reclame voor. Ik gebruik zelf de app: top 100 music. Hier kan je van heel veel landen de meest gedownloade nummers bekijken. En zo ontdek je veel muziek, deze app laat trouwens alleen een heel klein stukje van het nummer horen. Daarna is het ideaal om het op spotify te beluisteren! succes!