weet iemand hoe je http://www.911tabs.com/link/?1275809 dit kunt spelen?

ik speel al een tijdje gitaar en wil nu wat beter leren spelen maar ik snap hier niks van

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leesvoer:
http://www.wikihow.com/Read-Guitar-Tabs

Antwoorden (1)

Je schrijft "ik snap hier niks van", dat kan van alles betekenen, maar ik gok dat je de schrijfwijze op die pagina bedoelt.
Om te beginnen staat het liedje opgesplitst in twee blokken: verse en chorus, oftewel het akkoordenschema voor couplet en refrein.
Het eerste blok (verse) zal ik uitleggen dan wijst de rest zich vanzelf: de zes stippellijnen stellen je snaren voor. Van links naar rechts moet je je de tijd voorstellen. Dan is het eerste wat je tegenkomt als je de zes lijnen van links naar rechts leest, een 2 op de A-snaar. Daarna een 3 op de B-snaar en dan een 2 op de G-snaar. Wanneer je je linkerhand in de positie zet voor het B-akkoord (dat staat aangeduid met een B boven de bovenste regel), dan staan je vingers precies zo dat je de A-snaar bij de tweede fret indrukt, de B-snaar bij de derde en de G-snaar bij de tweede. Je tokkelt nu met je vingers van je rechterhand om de beurt A-snaar (met je duim), B-snaar, G-snaar. Als vierde toon moet je de hoge E-snaar aanslaan, maar zonder de snaar op een fret te drukken (aangeduid door de 0 op de hoge E-snaar). Na de E-snaar, de B-snaar, G-snaar, etc etc
Je ziet dat er in de eerste maat (van het begin tot aan de eerste verticale streep) twaalf cijfers staan. Dus je speelt snel deze twaalf aanslagen in een maat.
Als je dat doet, zul je merken dat het een standaard arpeggio is, zoals je ongetwijfeld bij je gitaarles hebt geleerd.
De tweede maat is een A-majeur akkoord, met een ander arpeggio, maar ook wel tamelijk standaard.

Ik hoop dat het zo gaat lukken.