Ik wil graag een Keyboard kopen, maar welke is goed?

Ik ben een beginner maar wil graag een keyboard waar ik later ook nog wat mee kan. Ik heb slechts €200,- te besteden. Ik wil graag een keyboard dat ook redelijke piano-tonen kan nabootsen, maar is dat haalbaar met dit budget? Ik heb wat rondgeneusd en heb mijn oog een beetje laten vallen op de Yamaha PSR-E333, maar is dit een goed bordje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima.
Kopen, leren spelen en als je het leuk vindt en goed wordt kun (en wil) je altijd wat meer besteden.
Zijn te veel mensen met (dure) instrumenten die niet kunnen spelen.
Geloof me als je goed kan spelen klink bijna elk bord leuk. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar is dit dan ook een bord dat redelijk goede pianoklanken kan nabootsen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna alle (zo niet alle) keyboards bootsen pianoklanken na.
Hoe duurder, hoe "beter" ze dit vaak doen. (zelfs echte piano's klinken verschillend) Maar niet onbelangrijk ook hoe beter ze het 'piano gevoel' (aanslag van toetsen) nabootsen.
Beste advies is, ga proberen. (En begin te spelen :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke ga ik doen. Super bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen dank.
Overigens deze "bord" heeft ook midi uit zag ik dus je zou eventueel ook z.g. VSTi (op de computer) kunnen gaan gebruiken.
Hier meer info: http://www.bt-studio.nl/midi/

Antwoorden (1)

ik heb zelf een keyboard en dat is een yamaha je kan kijken op marktplaats want een yamaha gaat heel lang mee en kan heel veel en sommige zijn ook niet zo duur als je ze in de winkel koopt