Hoeveel stemmen waren er ongeveer voor nodig om Slayer dit jaar op 199 in de Top-2000 te krijgen?

Hoeveel stemmen waren er ongeveer voor nodig om Slayer dit jaar op 199 in de Top-2000 te krijgen? Is er iemand die dat weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.9K

Antwoorden (1)

Dat soort gegevens worden (helaas) niet bekend gemaakt. Wat ik wel vond is het volgende: Hoeveel punten hebben de nummer 1 en de nummer 2000 in de Radio 2 Top 2000? Natuurlijk fluctueert dit aantal. Om een indicatie te geven: in de Top 2000 van 2007 had de nummer 1 meer dan 10.000 stemmen. De nummer 2000 had er meer dan 150.

Toegevoegd na 2 minuten:
In 2010 was er wel te zien op een website hoeveel keer er gestemd was op een nummer: http://www.applysomepressure.com/site/3710 maar dat gaf zoveel gezeur dat ze daar blijkbaar weer mee gestopt zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog wat informatie over 2010: Ter indicatie de nummer 1 heeft 9.700 stemmen, de nummer 200 heeft er net geen duizend en de nummer 2.000 ruim honderd. Ik heb als ondergrens voor de lijst 200 stemmen genomen.

In dat jaar had de nummer 200 dus nog geen 1000 stemmen nodig.