Waarom zit er bij het concert van Guus Meeuwis "Groots met de zachte g" een groot schot van triplex?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Een drumscherm schermt het slagwerk akoestisch af van de andere instrumenten op het podium. Dit helpt de invloed van de drum op de microfoons van de zang en de overige muzikale begeleiding te verminderen en het resulteert in een lager podiumvolume, zodat alle musici zichzelf beter kunnen horen. Dat komt het samenspel en de samenklank ten goede.
Amadea