Hoe krijg je de licentie rechten over muziek waarvan de artiest(en) niet terugmailen?

Al een tijdje zit ik mezelf af te vragen hoe ik de rechten van muziek krijg om ze te gebruiken in een spel / ze verkopen als een level pack. Ik heb al een hoop artiesten gemaild (Twitter, YouTube of bijvoorbeeld Newgrounds), maar nog geen enkele heeft terug gemaild (1 - 2 maanden).
Weet iemand hoe ik aan de rechten kom om de muziek alsnog te kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Rechten verkrijgen is niet makelijk maar de artiest benaderen heeft geen zin hiervoor moet je bij hun management zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat als de artiesten individuelen zonder management zijn?
ronron1212
11 jaar geleden
de producer van de muziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.bumastemra.nl/
ronron1212
11 jaar geleden
Moordligger daar wordt betaald voor het spelen van muziek op radio tv disco en overal waar muziek in het openbaar wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ruim 20.000 componisten en tekstdichters hebben de
-exploitatie van hun muziekauteursrecht- overgedragen aan Buma/Stemra.
"te gebruiken in een spel / ze verkopen als een level pack."
lijkt mij exploitatie.
Zou zeggen vraag ze eens?
ronron1212
11 jaar geleden
Dankzij het auteursrecht mogen schrijvers, fotografen, journalisten, softwareontwikkelaars, muziekauteurs en andere makers als enige beslissen over het gebruik van hun werken door derden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep, En voor muziek wil (als de maker dat ook wilt) Buma/Stemra het incasseren en organiseren wel voor ze regelen.
ronron1212
11 jaar geleden
Het gaat in de vraag echt om iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertel...
Ik lees toch: Hoe krijg je de licentie rechten over muziek...
Dat kan de maker of "manager" (kan dat ook Buma/Stemra zijn) tegen betaling (waarschijnlijk) verstrekken.
Makers reageren niet dus kun je inderdaad de management (wat jij antwoordde) proberen en ik geef Buma/Stemra als suggestie.
Maar laat vraagsteller maar beoordelen of ie er wat aan heeft. :)
Niet bij het management maar de platenfirma's bezitten samen met de artiest de rechten dus daar moet je zijn en anders contact zoeken met BUMA STEMRA die kunnen je ook wel helpen