Wie is de zangeres van "Just call me angel of the morning" van het jaar 1969?

ALLEEN die uitvoering graag, want er zijn vele.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Het beste antwoord

Ik gok op Merrilee Rush. Kijk ook eens hier:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1969 Bettye Swann voor meer info zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij The Tremeloes (maar helemaaaal zeker ben ik er niet van!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, Merrrilee Rush. Eerste en allerbeste versie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ANGEL OF THE MORNING - 04/10/2001
(Chip Taylor)

o: Evie Sands (1967) - Cameo
> Kreeg ook Chip Taylor's Any Way That You Want Me, I Can't Let Go en Take Me For A Little While uit eerste hand. (zie daar) Noem Evie Sands daarom gerust de Monica Levinsky van Chip Taylor (die trouwens opvallend op Bill Clinton gelijkt). Evie's platenfirma ging failliet toen dit pas uit was. Toen een ramp, nu een collectors item. Angel Of The Morning is één van de meest gedraaide nummers op de Amerikaanse radio. Bij BMI registreerden ze zo maar eventjes 5 miljoen draaibeurten.

c: Merrilee Rush (1968) , P.P. Arnold (1968) , Billie Davis (1968) , Jona Landis (1968) reggae versie, Tremeloes (1969) , Connie Eaton (1970) , Jackie Ross (1970) , Nina Simone (1971) , Chip Taylor (1972) auteur, Willeke Alberti (1972) als Vlinder Van De Zomer, Olivia Newton-John (1974) , Guys & Dolls (1977) , Thelma Jones (1978) , Melba Montgomery (1978) , Dorothy Moore (1980) , Juice Newton (1981) , Claw Boys Claw (1980s) , Grant & Forsyth (1988) , Pretenders (1994) , Doran (1996) als Laat Me Van Jou Zijn, Fugees (1997) in Rumble In The Jungle, Shaggy ft Rayvon (2001) als Angel n°1 US, UK, D & NL; mix van de baslijn van The Joker en het refrein van Angel Of The Morning, Angel Band (2008) ,