Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik in contact met John Ewbank als ik een van zijn nummers mag gebruiken voor een filmpje?

muziek,John Ewbank,filmpje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is niet echt nodig. Is het een filmpje dat alleen getoond wordt in een privé-omgeving? Zo ja: who cares. Gewoon monteren, tonen, en vredig slapen. Als het een publiek filmpje is dan gaat het er niet om wie het filmpje maakt maar wie het exploiteert. Als 't bijvoorbeeld op je eigen website komt te staan dan exploiteer jij het (en moet jij dus dingen gaan regelen), maar als je 't op bijv. YouTube zet dan exploiteert YouTube die muziek en is het hun probleem.

Wat nu als jij het zelf exploiteert? Dan neem je niet contact op met ome John, maar met Buma/Stemra. B/S exploiteert zijn werk namelijk en zullen je (tegen betaling) in principe altijd toestemming geven om iets te gebruiken. B/S betaalt ome John dan weer.

Nu kun je denken: "ik wil dat gedoe niet met B/S, ik wil gewoon vragen aan ome John of ik 't gratis mag gebruiken." Kijk, het feit blijft dat B/S de instantie is die John's werk exploiteert, dus feitelijk moet jij gaan onderhandelen met B/S, niet met ome John. Ome John zelf doet namelijk niks, dat exploitatierecht heeft hij overgedragen aan B/S.

Maar goed, lang verhaal kort, wanneer gebruikt in een persoonlijke omgeving zou ik me er niet druk om maken. En anders pak je YouTube, is 't een probleem van meester Google!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij via Ewbank's management toestemming krijgt dan zal BS op hun kop kunnen staan maar dan krijgen ze geen cent. BS zijn bloedzuigers!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Zou hem via LinkedIn een berichtje sturen of naar zijn management te vragen. Weet niet of ik dit hier mag zeggen. Als het niet lukt PM me dan maar ;)

hier een linkje naar zn Linkedin. Daar staat ook zn emailadres bij en/ of van zn management.

http://nl.linkedin.com/pub/john-ewbank/21/873/710
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding