Mijn hamster heeft m'n beats by dr dre oordopjes kapot geknaagd, valt dit onder de garantie? .

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik beats by dr. dre oordopjes.
Deze lagen op een tafel waar mijn hamster op geklommen is.
Zoals misschien al te verwachten was, heeft het beest het draadje van de oordopjes kapot geknaagd… Doodzonde omdat die dingen toch zo’n 150 euro kosten.. Gelukkig zit er nog garantie op maar ik vraag me af of dit soort dingen er onder vallen, de oordopjes zijn bij het Icentre gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe lang je de hamster al hebt, maar ik vermoed niet dat gedragsproblemen van dieren onder garantie vallen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar even serieus: Nee, dat valt niet onder de garantie. Garantie geldt voor technische mankementen, dat er uit één oor geen geluid meer komt oid, niet als je hamster de draadjes doorbijt.

(Je zou kunnen proberen de WA-verzekering van je hamster aan te spreken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben altijd sterk geneigd om mensen te plussen als ze me aan het lachen maken én een correct antwoord geven, dus bij deze. Die laatste opmerking is waarschijnlijk ook een grap, maar schade door huisdieren valt wel degelijk onder je WA-verzekering. Alleen geldt dat dus alleen als jouw huisdier iets van een ánder kapot maakt, dus bij de buren naar binnen glipt en de dure japanse vazen omgooit, of als je kat over de jas van je visite pist. Je eigen spullen, daar moet je zélf voor betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die laatste zin was ook eigenlijk bedoeld als grap en ja ik weet dat als mijn opstandige konijn de kostbare koikarpers van mijn buren aanvalt ik toch echt de schade zal moeten vergoeden.
Nee, garantie is alleen geldig als het product door een fabricage fout kapot gaat. Of als een product minder lang meegaat dan dat je zou mogen verwachten onder juist gebruik. Hamster die erbij kan, is geen juist gebruik.

Je kan hooguit proberen of je zelf verzekerd bent voor schade aan eigen spullen door jezelf of huisdieren.
11 jaar geleden
Een doorgeknaagd draadje kun je zelf repareren, of een handige kennis laten doen.
Dat scheelt 150 euro, want knaagschade valt natuurlijk niet onder de garantie.
Garantie betekend dat hat apparaat gegarandeerd niet vanzelf kapot gaat bij normaal gebruik binnen een bepaalde periode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het aan mijn broer nagevraagd en hij doet de opleiding ICT en hij zij dat je in de voorwaarde in de gebruiksaanwijzing moet kijken.

Je kunt ook op de website kijken op het bedrijf een e-mail stuureen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cabbit
Niet iedereen heeft een soldeerbout en soldeertin thuis liggen. Je kan de draadjes strippen en aan elkaar knopen maar dan heb je de kans dat ze weer losschieten. Solderen is zo gebeurd en dan een stukje zwarte ducktape erom heen draaien en je ziet het nauwelijks meer.