is het tegenwoordig in om in een muziek clip meerdere keren het zelfde te zingen ?

En hoe is het ontstaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat heet een refrein volgens mij, het bestaat al zolang er mensen liedjes zingen en is tegenwoordig niet meer 'in' dan het vroeger was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog, niet alleen als mensen zingen bestaan er refreinen. Ook componisten van instrumentale stukken gebruikten eeuwen geleden refreinen...Je ziet in muziekstukken een bepaald deel uit het lied steeds terug keren. Plus voor je antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog eentje +

Andere antwoorden (3)

Een refrein is een bekend gegeven, maar misschien bedoel je nummers waarbij ze bijna het hele nummer hetzelfde zingen. Ik denk dat dat komt door de housestroming waardoor zang een sample werd en werd gebruikt zoals andere samples van geluid werden gebruikt. Het ging minder om de tekst, meer om het ritme en het geluid. Mijn eerste herinnering waarin dat erg opvallend was, was het nummer NO Limits van 2Unlimited. In het hele nummer klonk het: "no, no, no,no,no,no". Nu zie je het inderdaad veel vaker.
Soms ontstaan dat soort zanglijntjes ook bij MC's, dat zijn mensen die soms naast een DJ tijdens een set live staan te improviseren. Ze weten niet wat de DJ gaat spelen, maar ze moeten met hun stem improviseren. Je kunt je voorstellen dat de tekst soms wat minder diepgaand is, maar soms klinkt het erg goed en zo'n zanglijn kan dan het gehele nummer herhaald worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou eigelijk niet . maar als je een parody van wilt maken is het wel in . een parody is als je het zelfde lied gebruikt maar met andere tekst en de meeste zetten die zangers of zangeressen voor paal .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt...
Tegenwoordig word er niet alleen in het refrein veel herhaald, maar ook tijdens de rest van het gehele nummer.
Ik ben bang dat dat het niveau aan het worden is van de muziek van tegenwoordig.
Vroeger (en andere, klaag me niet aan, goeie muziek) waren de liedjes van artiesten complexer, verhalender en langer houdbaar.

Tegenwoordig komt een hit, na hit, na hit, omdat er een 'lekker deuntje' in zit, en het niet meer om de tekst gaat.

Hopelijk heb ik je een beetje op weg geholpen