Hoe kan ik leren sneller te spelen op de basgitaar?

Ik wil graag wat van die vette stukken spelen, zoals around the world - RHCP, maar het lukt me niet om het te spelen, door de snelle basloopjes en 'effecten' en de gewone tussennoten. Zijn er oefeningetjes die ik gewoon elke dag kan doen (en ook kán doen, dus opbouwend niveau). Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Waar ik mezelf heel erg mee bezig houd zijn toonladders, en ik maak hier leuke variaties van.
Ik leer deze sneller te spelen met behulp van een metronoom, of een drumtrack.
Verder is het oefenen oefenen en oefenen.

Om nog een tip te geven: Guitar Pro. Dit is een top programma waarin je zelf je achtergrond tracks kunt maken, en ook zelf je snelheid kunt bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik speel elektrisch gitaar, en ik heb mijn snelheid-skills heel eeg vergroot door het volgende te doen:
1: neem een toonladder.
2: speel deze op de volgende manier:
3: ga telkens 2 noten verder in de toonladder.
4: doe dan weer 1 noot terug.
5: ga daarna weer 2 noten omhoog.
6: net zo lang tot je aan de onderste snaar zit.
7: herhaal dit, maar dan van beneden naar boven.
8: hoe vaker je dit doet, hoe sneller je kunt spelen.
Succes!